Az infokommunikációs technológiákkal, telemarketinggel, piackutatással foglalkozó brit konzultációs cég, a Business Advantage Group közzétette a CAD-programok (computer-aided design, számítógépes tervezés) 2014-es trendjeit vizsgáló felmérését, amelyben külön kiemelik a 3D nyomtatás szerepét.
A 3D nyomtatást a száz országból megkérdezett ezer CAD-felhasználó mindössze 14 százaléka használja jelenleg. Földrajzi megoszlásuk: Észak- és Dél-Amerika 26, Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) 12, Ázsia és a Csendes-óceáni térség 11 százalék. Vállalattípus szerint: nagyvállalatok 28, középvállalatok 16, kisvállalatok 6 százalék.
„A felmérés szerzői természetesen csak a CAD-technológia felhasználóival kapcsolatban bocsátkoznak előrejelzésekbe, miközben a 3D nyomtatásnak vannak más alkalmazásai is (például az additív gyártás), tehát a piac egészének növekedése valószínűleg nagyobb az itt előrejelzettnél. A 3D nyomtatógyártók számára kevésbé bíztató, hogy a CAD-felhasználók alig ismerik a márkákat. Többségük nem tudta megnevezni a 3D printerét” – magyarázza Chris Turner ügyvezető igazgató.
A userek 63 százaléka a jobb designban, 54 a tervezésre fordított idő, 24 a költségek csökkenésében, 38 pedig a piaci mozgásokra történő gyorsabb reakcióban látja a CAD és a 3D nyomtatás előnyeit.
„Komoly növekedés várható. 2014 végén a felhasználók 21, öt év múlva pedig 32 százaléka él majd a 3D printing adta lehetőségekkel. A tendencia az összes szektorra és régióra érvényes” – prognosztizál Turner.