A Lego mindig képes volt újra feltalálni önmagát – alkalmazkodtak a videó- és az interaktív játékokhoz, robotikához, Digital Designer 3D modellező programjuk sikertörténet. A 3D nyomtatás viszont az eddigi legnagyobb kihívás a dán cég történetében. A digitális piactérrel modelljeik ugyanazokkal a szerzői jogi problémákkal szembesülnek, mint a tartalomipar többi ágazata. Másrészt viszont potenciális új fogyasztók sokaságával kecsegtető üzleti lehetőségek sora nyílik meg.
Szabadalmaikat, szellemi tulajdonukat, mint eddig, ezentúl is meg fogják védeni – hangsúlyozzák. Figyelemmel kísérik a 3D nyomtatás kereskedelmi hasznosulásait, és mindent megtesznek a jogsértésekkel szemben. Jól megfontolt érdekük, hogy a vásárló rögtön felismerje eredeti termékeiket, ne keverje össze másokkal.
Előbb-utóbb viszont változtatniuk kell árpolitikájukon. A Lego-darabok jelenleg nagyjából ugyanolyan drágák, mint a zenék, filmek és a videojátékok voltak valaha. Egész pontosan az internet elterjedése előtt.
Itt jön képbe a 3D printing – ha kisebb az előállítási költség, csökkenthetik az árakat. A technológiát jól ismerik, különféle additív gyártási eljárásokat használnak, azokkal készítik új Lego-elemek gyors prototípusát. Ugyanakkor azon a véleményen vannak, hogy a 3D nyomtatás jelenleg még nem felel meg a cég követelményrendszerének, bevezetésével nem tudnák garantálni a megszokott minőséget. Egyhamar az előállítási költségek sem csökkennének, sőt, mivel tömegtermelésről van szó, növekednének. Mindez azt jelenti, hogy kivárnak, és egy ideig biztosan nem állnak még át.
Kérdés, hogy meddig.