A Panasonic bejelentette, hogy digitális otthoni/háztartási gépek fejlesztésekor maximálisan ki fogják használni a 3D nyomtatás előnyeit (hatékonyság, alacsonyabb K+F költségek stb.).
Új termékek prototípusaihoz gyantát, fémeket használnak, egyes feldolgozási műveleteket pedig manuálisan végeznek. Digitális kamerákhoz és nagypontosságú műszerekhez sokkal bonyolultabb és érzékenyebb alkatrészek kellenek, mint méretesebb háztartási gépekhez, ami azt jelenti, hogy egy prototípus több hét alatt készül el. A 3D nyomtatással viszont a tervadatok közvetlenül a printerbe küldhetők, és a fejlesztési idő több hétről egy napra vagy még kevesebbre csökkenthet, miközben a költségek mintegy 20 százaléka spórolható meg.
A Panasonic januárban mutatta be részben 3D nyomtatott fél inch (1,27 cm) vastag 4K OLED televízióját. Májusban „debütált” fejre szerelhető kamerájuk prototípusait szintén additív gyártótechnológiával készítették.
A vállalat 3D nyomtatással kapcsolatos tervei valószínűleg más japán gyártókra is ösztönzőleg hatnak. A szakterület helyi piaca 2012-ben elérte a 9,3 milliárd yent (közel 30 millió dollárt); a Seed Planning kutatócég 2016-ra 15,5 milliárdot (49 millió dollárt) prognosztizál.