A gyártás jövőjét bemutató, július 24. és október 9. közötti A jövő itt van: egy új ipari forradalom (The Future Is Here: A New Industrial Revolution) kiállítás apropóján, a londoni Design Múzeum megbízásából az Ipsos MORI felmérést készített a lakosság új technológiákról, azokon belül is főként a 3D nyomtatásról alkotott véleményéről. A reprezentatív minta 994, 15 év feletti, az ország különböző részein élő személlyel készített interjúkon alapul.
A megkérdezettek 6 százaléka (17-ből egy), kétszer annyi férfi, mint nő (8 és 4 százalék), a 15 és 34 év közötti korosztály 9, a 65 felettiek 1 százaléka akar magának otthonra 3D nyomtatót. 71 százalékuk alig vagy egyáltalán nem, 19 százalékuk meglehetősen jól ismeri a technológiát.
66 százalék gondolja úgy, hogy a design inkább szakemberek dolga, 20 százalék viszont ki szeretné venni a részét otthoni tárgyak elkészítéséből. 35 százalék szerint jó, ha minél többen tudunk előállítani hétköznapi dolgokat, 32 százalék, különösen a 65 év feletti korosztály viszont – elsősorban kések és fegyverek miatt – fél a 3D printing széleskörű használatától.
Ben Page, az Ipsos MORI vezérigazgatója úgy értékelte a felmérést, hogy a britek két nagyobb csoportra („törzsre”) oszthatók: a felgyorsult élettempóval elégedetlen egyik fél az internettől és minden új technológiától, mert szerintük rossz hatással vannak az emlékezetre és a tudásra, a másik viszont elégedett a pörgő hétköznapokkal, a tudás kiterjesztését, óriási potenciált lát a 3D nyomtatásban és az infokommunikáció vívmányaiban.