Egy 2012-ben alapított kaliforniai cég, a 3D Printlife „ars poeticája”, hogy új és szórakoztató eszközöket találjon a 3D nyomtatás otthoni lehetőségeinek, értékeinek bemutatására. E koncepció részeként, a másodállásban színész Joel Rush marketingigazgató a technológia segítségével átrendez egy lakást. Az otthoni környezethez kapcsolódó mindennapos problémákra javasol 3D nyomtatás-megoldásokat. Javaslatait a Joel Rush’s 3D Printlife videosorozat mutatja be.
Jeff Stevens, a cég társalapító-igazgatója szerint a videók szórakoztatva oktatnak, és kifejezetten praktikus információkat akarnak eljuttatni a fogyasztókhoz, akik sokszor nem tudnak mit kezdeni a technológiával, fogalmuk sincs, hogyan integrálják környezetükbe. Stevens 2011-ben, a The Economist egy Stradivari hegedű nyomtatásáról szóló cikkét olvasva szerzett tudomást a 3D printingről, addig nem is hallott róla. Két héttel később vett egy MakerBot Replicatort, és teljesen rákattant.
.