Az Egyesült Arab Emírségekbeli Sharjah székhelyű, változatos 3D nyomtatótechnológiákkal (FDM, SLA, SLS, MJF, FGF) kísérletező Nomad Prototypes az általában használt termoplasztikus anyagok helyett műgyantából nyomtatott drónt mutatott be. Céljuk a világ legnagyobb műanyag drónjának előállítása. A gép két technikával, sztereolitográfiával és műanyag-por (pellet) extrudálásával készülhet.
Az első generációnál tartanak, a gép szállítmány nélkül harminchét, maximum fél kiló szállítmánnyal huszonkét percig képes töltés nélkül repülni.
A cég szerint az FDM-mel készült drónok problémája, hogy a nyomtatott részek erőssége a tájolás függvényében változó. Kisebb gépeknél ez nem baj, a felméretezésnél, azaz nagyobbak készítésénél viszont az. A szerkezet vastagodásával jelentősen nő a tömeg, az összesített szilárdság viszont alacsonyabb marad, mint hagyományos kompozitgyártó módszerek esetében.
A Liqcreate StrongX fotopolimer műgyantából készült első generáció kisméretű, több rotoros drónok. A második generációsok moduláris kialakításúak lesznek, erős műgyantából, vékony és tartós szárnyakkal.
A harmadik generáció szárny-fesztávolsága 3,2 méterre bővül, és nagyon erős, szakítószilárdságban az alumíniumhoz hasonló kompozit porlabdacsokat terveznek használni hozzájuk. A kis sebességű repülésre optimalizált, nagyméretű gépek maximális felszálló tömege tizenöt kiló lesz. A fejlesztőcég be szeretne kerülni velük a Guinness Rekordok Könyvébe.
Folyamatosan dolgoznak a műgyanta-alapú drón tervein, és a designt csak utána méretezik fel a porlabdacs-nyomat változathoz. Először a kisebb gépekkel optimalizálják a repülést, a rendszer működését.
Kivitelezhetőnek tartják kompozitból készült, emberszállításra alkalmas repülőgép fejlesztését, a megvalósításhoz viszont elengedhetetlen a printelt merevszárnyú drónok felskálázása. Lehetséges emberi tömeget repülés közben elbíró fémszárny nyomtatása – állítják, de hozzá is fűzték, hogy jelenleg nagyon drága lenne.