HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Műgyantából nyomtattak drónokat

ferenck 2024.06.04. 08:00

Az Egyesült Arab Emírségekbeli Sharjah székhelyű, változatos 3D nyomtatótechnológiákkal (FDM, SLA, SLS, MJF, FGF) kísérletező Nomad Prototypes az általában használt termoplasztikus anyagok helyett műgyantából nyomtatott drónt mutatott be. Céljuk a világ legnagyobb műanyag drónjának előállítása. A gép két technikával, sztereolitográfiával és műanyag-por (pellet) extrudálásával készülhet. 

Az első generációnál tartanak, a gép szállítmány nélkül harminchét, maximum fél kiló szállítmánnyal huszonkét percig képes töltés nélkül repülni.

3dnyomtatas_dron_nomad.jpg

A cég szerint az FDM-mel készült drónok problémája, hogy a nyomtatott részek erőssége a tájolás függvényében változó. Kisebb gépeknél ez nem baj, a felméretezésnél, azaz nagyobbak készítésénél viszont az. A szerkezet vastagodásával jelentősen nő a tömeg, az összesített szilárdság viszont alacsonyabb marad, mint hagyományos kompozitgyártó módszerek esetében.

A Liqcreate StrongX fotopolimer műgyantából készült első generáció kisméretű, több rotoros drónok. A második generációsok moduláris kialakításúak lesznek, erős műgyantából, vékony és tartós szárnyakkal.

3dnyomtatas_dron_nomad0.jpg

A harmadik generáció szárny-fesztávolsága 3,2 méterre bővül, és nagyon erős, szakítószilárdságban az alumíniumhoz hasonló kompozit porlabdacsokat terveznek használni hozzájuk. A kis sebességű repülésre optimalizált, nagyméretű gépek maximális felszálló tömege tizenöt kiló lesz. A fejlesztőcég be szeretne kerülni velük a Guinness Rekordok Könyvébe.

Folyamatosan dolgoznak a műgyanta-alapú drón tervein, és a designt csak utána méretezik fel a porlabdacs-nyomat változathoz. Először a kisebb gépekkel optimalizálják a repülést, a rendszer működését.

Kivitelezhetőnek tartják kompozitból készült, emberszállításra alkalmas repülőgép fejlesztését, a megvalósításhoz viszont elengedhetetlen a printelt merevszárnyú drónok felskálázása. Lehetséges emberi tömeget repülés közben elbíró fémszárny nyomtatása – állítják, de hozzá is fűzték, hogy jelenleg nagyon drága lenne.

Címkék: homok ipar anyagtudomány műgyanta polimer drónok Egyesült Arab Emírségek fémnyomtatás nyomtatótechnológiák Guinness rekord kompozitok

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr3718414921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása