A belga Materialise tovább erősíti pozícióit az additív gyártás légjárműipari alkalmazásaiban.
Az Airbus néhány hónapja mindössze két 3DP gyártót minősített repülésre kész nyomatok beszállítójává: az EOS az egyik, a Materialise a másik. Nem sokkal később a vállalat új partnerséget jelentett be, amellyel növeli a 3DP szektorbeli elfogadását, elismerését.
Az új partner, a kaliforniai Proponent a repülőgép-alkatrészek legnagyobb független elosztója a világpiacon. Most úgynevezett egyablakos ügyintézésen (one-stop-shop) dolgoznak majd együtt, a légjárműipari nyomatszükségletet elégítenék ki vele. (Egy ilyen shop lényege, hogy az ügyfelek összes igényének egyablakos ügyintézéssel tesznek eleget.)
A partnerség teljesen logikus.
Míg a Proponent a légitársaságoknak kínált hagyományos elosztó szolgáltatásokról ismert (egy átlagos év alatt hatezer ügyfélnek kb. 54 millió alkatrészt szállít ki), addig a szektorban már fontos szerepet betöltő Materialise az újat képviseli. Egyetlen cégként, két 3DP technikát is használnak az iparágban, az Airbus A350 rendszeréhez például évi 26 ezer alkatrészt készítenek (szelektív lézeres szinterezéssel, SLS).
A két vállalat mindenképpen megkönnyítené az ügyfelek hozzáférését a termékekhez. Emellett digitális ellátási láncot akarnak kialakítani, növelnék az igény szerinti (on-demand) gyártást, és persze a one-stop-shop lenne a leghangsúlyosabb újításuk.
Ez azért érdekes, mert világszerte sok a 3DP szolgáltató, viszont általában egy iparágban sem specializálódnak, inkább több számára készítenek nyomatokat. A Materialise és a Proponent törekvése viszont egyetlen szektorra fókuszál, amellyel a kliensek karbantartási, javítási és üzemeltetési (MRO) szolgáltatásokhoz is könnyebben hozzáférnének. Ezeken a területeken nagyon gyakran használják a 3D nyomtatást.