A gyors urbanizációval és a velejáró dugókkal, légszennyezéssel, az állandóan változó technológiával, nőnek a kihívások. A mostani szállítási infrastruktúra és a tömegtermelés nem elég rugalmas és tőke-intenzív, egyre kevésbé felel meg az új tech trendek által támasztott, megváltozott követelményeknek, és a fogyasztói igényeket szintén mind ritkábban elégíti ki.
Az Airbus ezekre a folyamatokra is reagálva, összeállt a 3DP világ talán legjobban mediatizált gépjárműveit jegyző, a „világ első digitális autógyártója” Local Motors által tavaly alapított LM Industries startuppal, és megalapították a lokális mobilitással és autonómiával foglalkozó Neorizont.
A debütáló cég mikroüzemben fogja előállítani új szállítási és mobilitási lehetőségeket nyújtó termékeit. A létesítménynek az Airbus München melletti Ludwig-Bölkow kampusza ad otthont. 150-200 új high-tech munkahelyet várnak tőle.
A „főhadiszállást” eleve úgy dolgozzák ki, hogy kreatív gondolkodásra ösztönözzön. „Innovatív kávézójába” várják az ipar 4.0 és a 3D nyomtatás meghatározó szereplőit.
Az LM Industries más cégekkel szintén dolgozott közösen, de az Airbus partnerség nyilvánvalóan új dimenziót jelent, a vezető nagyvállalat légi ipari és gyártási szakértelme komoly plusz a mindkét fél technológiájához hozzáférő startup számára.
E technológiák között találjuk az LM nyílt shuttle platformját, az Airbus fémnyomtató rendszerét, a biztonságosabb légi közlekedéshez, fel- és leszálláshoz jelentősen hozzájáruló, drónokat pozicionáló megoldásait.
Az Airbus és az LM már 2016 elején is együttműködött, és akkor megállapították, hogy komoly lehetőségek rejlenek az LM által kikísérletezett digitális gyártás, nyílt forrású tervezés, és az Airbus anyagismeretének, fémnyomtatási, prototípuskészítési és sorozatgyártási tapasztalatainak közös nevezőre hozásában.