A „whisky-irodalomból” ismert két szerző, Joel Harrison és Neil Ridley cége, a brand- és termékfejlesztéssel foglalkozó londoni Caskstrength Creative új skót whiskyt talált ki.
A 3D nyomtatás része a marketingnek. Első ránézésre, már az 56,4 százalék alkoholtartalmú ital neve is elárul mindent: 3D. Elárulna, ha nem három scotch-márkára utalna: Dailuaine, Dalwhinnie, Dufftown. Belőlük erjesztették a 0,7 literes palackokban, limitált (504) – és természetesen számozott – üvegszámban, 49,99 fontért beszerezhető piát.
A csomagoláshoz viszont valóban használták a 3D nyomtatást. A címkét 3D-ben printelték, a palackokhoz 3D szemüveg jár, hogy ivás közben is lehessen élvezni az üvegek sztereo hatását. A címkéken a whiskyt honlapjával összekötő QR-kód található. A honlapról védőtok tervrajzok tölthetők le és nyomtathatók ki.
„A 3D címke és a letölthető csomagolás is jelzi, mennyire innovatív lehet a skót whisky” – jelentette ki Harrison.