A személyautókat, kereskedelmi járműveket és ipari technológiákat beszállító német ZF elkezdte használni a szintén német 3D Spark platformot, egy innovatív b2b (business-to-business) gyártási és beszerzési szoftvert.
A program használatával darabok, alkatrészek 3D nyomtatótechnológiával történő gyártását kívánják leegyszerűsíteni, demokratizálni.
A 3D Spark a kereséstől, lekérdezéstől az árajánlatig, összefüggő és integrált megközelítést garantál a teljes darab, alkatrész megrendelésének folyamatához. A felhasználó számára lehetővé válik, hogy azonnal áttekinthesse a CAD-tervezés alkalmasságát, gyárthatóságot, optimalizálási lehetőségeket, aprólékos bontásban a pontos költségvetést és az egész széndioxid-lábnyomát. Az összes iparilag releváns gyártótechnológiáról van szó, legyen szó polimer-, fém- és kerámiaanyagokról, marásról, esztergálásról, fémöntésről és fröccsöntésről, 3D nyomtatásról.
A platform használatából a ZF már eddig sokat profitált. Például felére csökkentették a darabok gyárthatósági elemzéséhez és az árajánlatokhoz szükséges időt, míg a pontosság és a megbízhatóság legalább huszonöt százalékkal nőtt.
Ez azért jelent rengeteget a ZF-nek, mert garancia, hogy az ügyfeleknek kiváló minőségű alkatrészeket és más darabokat, nyomatokat szállítanak.
E cuccok 3D Spark közreműködésével történő lekérése, keresése intuitív és hatékony, ráadásul az önkiszolgáló rendszert nemcsak additívgyártás-szakértők, hanem bárki használhatja, így a csúcstechnológia a ZF összes alkalmazottja számára elérhető – magyarázza a cég egyik vezetője.
Sokkal jobb ez a megoldás, mert így a felhasználó szakértőkkel való konzultálás nélkül is megérti a költségeket, gyárthatóságot – állítják, miközben a ZF és a 3D Spark együttműködése szép példa óriáscégek és startupok együttműködésére a digitális gyártásban.
A ZF vezetősége elmondta, hogy diszruptív innovációra, a 3D Sparkhoz hasonló startupokkal való közös munkára van szükség az ipari vezetőszerep megtartásához.