A tavalyi Milánói Design Héttel egyidőben rendezték a Milánói Óceán Hetet is, amelynek keretében a lombardiai metropolisz divatnegyedének szívében az egyik történelmi utcát OneOceanStreetMilano-vá alakították át.
A kezdeményezés kiemelt részeként, a Via Gesú (ez az utca neve) Szövetség és a londoni Supernovas startup az utcabútorokat nyolcvan nyomtatott virágtartóval helyettesítették. Tengerben talált két tonna újrahasznosított halászhálót használtak hozzájuk.
Az ünnepélyes megnyitón a 2018-ban alapított Egy Óceán Alapítvány (OOF) is részt vett. Az OOF alapítási éve 2018, az Olaszországban első alkalommal rendezett, nagyon sikeres One Ocean Forum után történt. Az országban ez volt az óceánok védelméről szervezett első fórum, egyetemek, társadalmi és tudományos szervezetek, vállalatok vettek részt rajta.
Az Óceán Hetet többek között olyan hírességek támogatták, mint Giorgio Armani. A divatház által szervezett előadáson, egy fenntarthatósági labor vezetői különféle iparágak (köztük a divat) közvetlen és közvetett környezeti, például a tengeri ökoszisztémára gyakorolt hatásairól beszélt.
A One Ocean 2021-ben mélyelemzést publikált a globálisan évi 2,5 trillió amerikai dollárt generáló, háromszázmilliónál több személyt foglalkoztató, a gazdaság mellett a társadalmi és a kulturális életben is fontos szerepet játszó divatiparról. Környezeti szempontból a szektornak több, egyelőre nem teljes mértékben ismert kritikus problémát kell megoldania.
Például azon kellene sürgősen változtatni, hogy a divat az egyik legszennyezőbb, óceánokra és tengerekre is negatív természeti hatással lévő iparág. Át kell gondolni, hogyan lehetne fenntarthatóvá és körkörössé tenni.
A 3D nyomtatás szektoron belüli elterjedése fontos szerepet játszhat ebben a folyamatban. A printelt virágtartók megjelenése a divatfőváros divatnegyedének szívében nem a véletlen műve, hanem jelképes is.