A 2007 óta elektromos járművekkel foglalkozó olasz Automobili Estrema annó az egyik első elektromos meghajtású autóprojektet jegyezte. Most, tizenöt évvel később a mindenféle kurrens csúcstechnológiával, például nyomtatott szilárdtest-elemekkel felszerelt, kétmillió dolláros Fulminea szuperjárgányon dolgoznak.
A kezdetek óta behatóan foglalkoznak a környezeti hatásokkal, nyomtatótevékenységükhöz növényi alapú fotopolimer és termoplasztikus anyagokat használnak. Mivel végtermékeket nem állíthatnak elő belőlük, koncept modelljeikhez és prototípusokhoz dolgoznak velük. Minden máshoz szénrosttal dúsított anyagokat alkalmaznak.
A Fulminea (többek szerint „laboratórium kerekeken”) ötlete a Covid-19 miatti lezárások idején született, és ugyan nemzetközi tervező-/fejlesztőcsapatról van szó, az elektromos mobilitás mellett az olasz design elkötelezett hívei.
Az elektromos járművek elterjedésében az ország lemaradt, amin mindenképpen változtatni szeretnének. A Fulminea belső- és külső vázával, és más alkatrészeivel is elkészültek, nemrég fejezték be a működő prototípust, a nyomtatott elemekkel pedig komoly eredményekre számítanak.
Ezt a printtechnológiát a kaliforniai Sakuu Corporation találta ki, és bizakodik, hogy az egész elem/akkumulátoripart forradalmasítják. A velük működtetett járművek teljesítménye jobb, biztonságosabbak, egyedire alakíthatók ki, mint a korábbiak.
A főelem akár 500 ezer kilométerre elég, maximum ötezerszer tölthető újra, és a „zöld” elvárásoknak is megfelel. Szilárdtest-elemekhez kevesebb anyag kell, tovább tartanak, teljesen újrahasznosíthatók, és a fosszilis forrásokból származó folyékony elektrolit használatának is vége. Tetszés szerinti formára printelik, az ülések mögé helyezik őket.
A projektet főként előrendelésekből finanszírozzák, az első Svájcból érkezett.