Egyre több a 3D nyomtatással készült lábbeli, a cipőipar a technológia egyik legnépszerűbb és leglátványosabb alkalmazási területe. A két szektor „egymásra találása” több szempontból is előnyös: a felső rész vagy a talp személyre szabható, azaz a lábunkhoz igazítható, az anyagok széles választéka lehetővé teszi a láb jobb szellőzését, könnyebb a cipő, kényelmesebb viselni, hozzánk optimalizálható.
Ha esetleg nem is a termékfejlesztés összes fázisában, de minimum egy szakaszában ma már sok cipőgyártó alkalmazza a sportszergyártóknál különösen népszerű technológiát. Adidas, Nike, Reebok – csak pár név, de ezek a nevek magukért beszélnek. Legyen szó sneakerről, focicsukáról, vagy csúcsdivatról, a 3D nyomtatás bevált a cipőbizniszben.
Az ASICS japán sportszergyártó különleges papuccsal (flipflop) rukkolt elő – a lábbelit kifejezetten sportolóknak szánják, férfiak és nők egyaránt hordhatják, egyelőre csak egy színben, feketében kapható, 80 dollárért rendelhetjük meg online.
A cég ezzel az ACTIBREEZE nevű darabbal kezdte el használni a 3D nyomtatást, és értelemszerűen ez az első printelt sportpapucsuk a piacon. Első ránézésre úgy tűnik, medencék környékén, strandokon ideális hordani, valójában viszont tényleg sportolóknak találták ki.
Három évig dolgoztak rajta, sportolás utáni lazulásra ideális lábbeli lett a végeredmény. Mivel a szandálnak is nevezett papucs szerkezete szokatlan, méhsejtszerű, ezért más gyártótechnikával nem tudták volna kivitelezni. Ez a szerkezet biztosítja a szellőzést és a kényelmet.
A láb – és a test – komplett relaxációját garantáló extraszéles rácsszerkezettel rendelkező darabot teljes egészében nyomtatták, és miután kipihentük magunkat, újra versenybe állhatunk. A szerkezet ránézésre könnyednek tűnik, magasszintű kényelemérzetet kelt.
Az ASICS nem árulta még el, hogy milyen nyomtatótechnológiát, printert és anyagot használtak a tetszetős lábbelihez.