HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Tartósabbak és hatékonyabban a nyomtatott lítium-elemek

ferenck 2022.07.12. 08:00

Köztudott, hogy a belsőégésű motorral rendelkező járművek sok károsanyagot bocsátanak ki, nagyon szennyezik a környezetet, veszélyeztetik a bolygót. Ezért egyáltalán nem meglepő az elektromos autók iránti érdeklődés.

Előnyeik egyértelműek: környezetbarátok, nincs helyi széndioxid-kibocsátás. Az elemgyártás viszont sokkal rázósabb történet, és hogy ezen a területen is legyen előrelépés, az Egyesült Államok Energetikai Minisztériuma (DOE) 1,5 millió dollárral támogatja az Ampera és a Lawrence Livermore Nemzeti Laboratórium (LLNL) lítium-elemek teljesítményét és energiasűrűségét növelő közös kezdeményezését.

3dnyomtatas_litium.jpg

Az elemgyártáshoz 3D nyomtatást használnak, így a termékek fenntarthatóbbak és olcsóbbak lesznek.

A lítium-elem az elektromos autó szíve, nagymértékben felel a jármű működéséért. Viszont nem minden stimmel vele – a nyersanyag kibányászása minden, csak nem környezetbarát, ráadásul az elemek könnyen lángra lobbannak, hűteni kell őket.

A DOE ezeket a káros hatásokat szeretné megszüntetni, és ezért választott ki támogatásra hat energetikai projektet. Egyikük az Ampera és az LLNL kezdeményezése.

Az ipari szintű gázkibocsátás csökkentése, ennél fogva tisztaenergia-technológiák kidolgozása a cél, amelynek megvalósításához az energiahatékony additív gyártás a jelenlegi legjobb megoldás. Hagyományos megoldásokkal összehasonlítva, a gyártási költségek 50 százalékkal csökkenhetnek, az elemek hatékonysága pedig megtízszereződik, és az energiasűrűség is jelentően nőni fog.

Magáról a gyártási folyamatról szinte semmit nem árultak el azon kívül, hogy a 3DP a főszereplő, amellyel nagyobb katódszerkezetek hozhatók létre, illetve, hogy az ultragyors és olcsó L-PBF additív gyártótechnikát használják. A járművek töltöttségi szintje már 15 perc vagy még rövidebb idő alatt eléri a 80 százalékot. A 3D szerkezetű katódok után anódtervezéssel is akarnak foglalkozni, illetve tovább bővítenék a szilárdtestű Li fémelemek alkalmazási körét.

Címkék: elem környezetbarát technológiák

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr4617877963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása