Köztudott, hogy a belsőégésű motorral rendelkező járművek sok károsanyagot bocsátanak ki, nagyon szennyezik a környezetet, veszélyeztetik a bolygót. Ezért egyáltalán nem meglepő az elektromos autók iránti érdeklődés.
Előnyeik egyértelműek: környezetbarátok, nincs helyi széndioxid-kibocsátás. Az elemgyártás viszont sokkal rázósabb történet, és hogy ezen a területen is legyen előrelépés, az Egyesült Államok Energetikai Minisztériuma (DOE) 1,5 millió dollárral támogatja az Ampera és a Lawrence Livermore Nemzeti Laboratórium (LLNL) lítium-elemek teljesítményét és energiasűrűségét növelő közös kezdeményezését.
Az elemgyártáshoz 3D nyomtatást használnak, így a termékek fenntarthatóbbak és olcsóbbak lesznek.
A lítium-elem az elektromos autó szíve, nagymértékben felel a jármű működéséért. Viszont nem minden stimmel vele – a nyersanyag kibányászása minden, csak nem környezetbarát, ráadásul az elemek könnyen lángra lobbannak, hűteni kell őket.
A DOE ezeket a káros hatásokat szeretné megszüntetni, és ezért választott ki támogatásra hat energetikai projektet. Egyikük az Ampera és az LLNL kezdeményezése.
Az ipari szintű gázkibocsátás csökkentése, ennél fogva tisztaenergia-technológiák kidolgozása a cél, amelynek megvalósításához az energiahatékony additív gyártás a jelenlegi legjobb megoldás. Hagyományos megoldásokkal összehasonlítva, a gyártási költségek 50 százalékkal csökkenhetnek, az elemek hatékonysága pedig megtízszereződik, és az energiasűrűség is jelentően nőni fog.
Magáról a gyártási folyamatról szinte semmit nem árultak el azon kívül, hogy a 3DP a főszereplő, amellyel nagyobb katódszerkezetek hozhatók létre, illetve, hogy az ultragyors és olcsó L-PBF additív gyártótechnikát használják. A járművek töltöttségi szintje már 15 perc vagy még rövidebb idő alatt eléri a 80 százalékot. A 3D szerkezetű katódok után anódtervezéssel is akarnak foglalkozni, illetve tovább bővítenék a szilárdtestű Li fémelemek alkalmazási körét.