HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Lufthansa: az első fémnyomtatással készült teherbíró repülőgép-alkatrész

ferenck 2022.06.23. 08:00

A 3D nyomtatás szép sikereket ért el a légjárműiparban. Újabb figyelemreméltó esemény a Lufthansa bejelentése, mely szerint a fém és szénszálas kompozitokból álló repülő-alkatrészek gyártására specializálódott Premium AEROTEC vállalattal közösen készítettek teher- és nyomásbíró darabokat az IAE-V2500 motor jegesedés-gátló rendszeréhez.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) hivatalosan is jóváhagyta a 3D nyomtatással létrehozott csavar- és csatlakoztató-szerű A-Link darabokat. Ez az első alkalom, hogy a légjármű-szektorban teher- és nyomásbíró nyomtatott fém-alkatrészeket engedélyeznek.

A Premium AEROTEC a globális légjármú-ipar egyik főszereplője, úgyhogy a Lufthansa nagyon nem nyúlt mellé az együttműködéssel.

3dnyomtatas_lufthansa_1.jpg

A légitársaság Technik részlegének kilenc ilyen alkatrészre volt szüksége egy gyűrű alakú hő-légcsatorna rögzítéséhez a motor bemeneti burkolatán. Ez akadályozza meg a hajtóműben történő jegesedést, nélküle a repülőgépek nem tudnák kezelni a nagy magasságot. Az A-Link alkatrészek rendkívül fontosak, viszont a rögzítés lyukainál gyakran elhasználódnak, és néhány évente cserélni kell őket.

Főként a kopás és az elhasználódás miatt döntöttek a 3D nyomtatás mellett. A hagyományos módszerekkel gyártott A-Link a repülés közbeni rezgések miatt csak néhány évig felel meg a szigorú biztonsági előírásoknak. Általában kovácsolással készül, mostantól viszont a Lufthansa lézeres porágy-fúzióval állítja elő. Mivel nincs szükség fúróra, öntőformákra, additív gyártással sok anyag takarítható meg, csökkennek az előállítási költségek.

Az EASA-engedélyhez több tesztet kellett elvégezniük. A Premium AEROTEC prototípusokkal dolgozott, azokat vizsgálta, mindegyiknél a gyártófolyamathoz kapcsolódó releváns paramétereket vettek figyelembe. Egyre eredményesebb és relevánsabb folyamatokig, anyagokig jutottak így el.

Különösen a szakítószilárdságban remekelt az új alkatrész: ebben a paraméterben jobb, mint az eredeti.

Az együttműködéssel mindkét fél jól jár. A Lufthansa már nyomtatott darabokat is hitelesít, a Premium AEROTEC pedig most dolgozott először az Airbus Csoporton kívüli ügyféllel.

És ez csak a kezdet. A két vállalat tervezi a további közös munkát, ki akarják használni a 3D nyomtatásban lévő korlátlan geometriai lehetőségeket.

Címkék: repülőgép repülőipar fémnyomtatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr3017862743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása