Az adidas elégedett az idei bevételeivel, és minden oka meg is van rá. A második negyedévet 20 százalékos növekedéssel zárták, több mint 1,4 milliárd euróért értékesítettek lábbeliket. Ezek a hónapok további bizakodásra adnak okot, pedig a tavalyi helyzet, a pandémia miatti boltbezárásokkal egyáltalán nem volt rózsás.
A nagyvállalat sikerének és több mint túlélésének a folyamatos innováció az egyik titka. Újításaikat pedig mi sem jelképezi jobban, mint a 3D nyomtatással készült 4D FWD termékcsalád.
A foci Európa-bajnoksággal, a Copa Americával és a Tokiói Nyári Olimpiai Játékokkal a sport megint rivaldafénybe került, közvetlen hatásként pedig a sportszergyártók eladásai mind a csúcs-, mind az alacsonyabb kategóriákban növekedésnek indultak. A 16 százalékos csökkenést mutató Kína kivételével, az adidas stratégiai piacain, Észak-Amerikában, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) majdnem megduplázódtak az értékesítések: Észak-Amerikában 87, az EMEA térségben 99 százalékkal. Latin-Amerikában még brutálisabbak a számok: 230 százalék. A folyamatos lezárásokra gondolva, az Ázsia-Csendes-óceán régió 66 százaléka is szép.
A legfontosabb termékkategóriákban, a foci- és szabadidős cipőkben három számjegyű növekedést produkáltak.
A számok alapján a tendencia valószínűleg az év hátralévő hónapjaiban is folytatódik. 2020 azonos periódusával összehasonlítva, a második félévben 7 százalékos növekedést várnak.
A kedvező piaci trendek is befolyásolhatták a vállalatot a Futurecraft 4D portfolió, elsősorban a 4D FWD Pulse bevezetésével fémjelzett bővítésében.
A cipő talpa és egyes díszítőelemek 3D nyomtatással készültek, a technológia komoly szerepet játszik a lábbeli optimalizálásában, hogy viselői a lehető legkényelmesebben érezzék magukat. A „Signal Green” nevű darab 160 dollárért vásárolható meg az adidas web-áruházában.
2020-hoz képest csak egy területen, az online értékesítésben tapasztalható – 14 százalékos – visszaesés, amiben semmi meglepő nincs, hiszen tavaly márciustól szinte az egész világ folyamatosan „be volt zárva”, és lényegében mindent online vásároltunk.