HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

3D nyomtatással lendítik fel az Egyesült Királyság légjármű-iparát

ferenck 2021.07.13. 08:00

Az Egyesült Királyságban az utóbbi években több 3DP kutatóprojektet indítottak, változatos kezdeményezések jöttek létre, hogy fellendítsék az ország légjármű-iparát.

Az iniciatívák egyik főszereplője a globális tervezői szolgáltatásokat kínáló Renishaw 26 millió font támogatást kapott a légjármű-gyártás forradalmasítására.

A szektor egyik európai vezetőjének számító, légjármű-mérnöki szolgáltatásokat nyújtó Hyde Aero Products (HAP) és a Nemzeti Additív Gyártóközpont (NCAM) szintén részt vesz a projektben. A Leonardo helikoptergyártó gépeihez fejlesztenek ajtókilincseket.

3dnyomtatas_helikopter.jpg

A fejlesztéssel a fémnyomtatást tesztelik. A HAP korábban polimeralapú 3D printeléssel foglalkozott, mostantól viszont a fémekben rejlő lehetőségeket is ki akarják aknázni.

A brit Gyártótechnológiai Központ (MTC, az NCAM is hozzátartozik) egy 2017-ben indult korábbi programjában a Hyde is részt vett, a cég mérnökei ott tökéletesítették additív gyártási ismereteiket. A légjármű-iparnak kidolgozott virtuális környezetben hozták létre az additív gyártóláncot. Ezzel a megoldással minimalizálták a kockázatokat, a technológiát használni szándékozó cégek időt és anyagiakat spóroltak meg.

A HAP fémnyomtatásra váltásához remekül jött egyik ügyfele, a Leonardo két helikoptere, azokon tesztelhetik a technológiát. Az alkatrészeket – a két kilincset – azért választották, hogy a légi járművek tömegét csökkentsék velük. Ki akarják deríteni, hogy a fémnyomtatás mennyire kivitelezhető, mennyire költséghatékony, majd hogyan lépjenek tovább.

Folyamattervezéssel és a topológia optimalizálásának tanulmányozásával kezdték. Alumíniumötvözettel végeztek nyomáselemzést, hogy megállapíthassák a kilincs teljesítményét különböző belső rácsszerkezetekkel. Egy üreges kilincset kiértékeltek, és a méréseknél megállapították, hogy 3D fémnyomtatással a tömeg 20-45 százalékkal csökkenthető.

Az első nyomatot lézeres porágyas fúzióval (LPBF) végezték, két kilinccsel. Az eredmény nem volt meggyőző, a következőben horizontális nyomtatással, belső szerkezeti segédanyagokkal próbálkoztak.

Jelenleg a további finomításokon, üzleti esetmodelleken dolgoznak.

Címkék: helikopter ipar fémnyomtatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr9016614634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása