HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Nyomtatott akkumulátorok elektromos autókhoz

ferenck 2021.05.21. 08:00

Futurisztikusnak tűnik, pedig jelenvalóság: az amerikai Sakuu, azaz a korábbi KeraCel és a japán Musashi Seimitsu elektromos autók akkumulátorainak nyomtatásába fogott, és a tervek szerint az év végére készen lesznek.

SSB-ek (solid state batteries, azaz a tartós állapotú akkumulátorok vagy elemek) additív gyártással olcsóbban állíthatók elő, kisebbek és könnyebbek, mindezek mellett javul a teljesítményük, szélesebb körben alkalmazhatók, tartósabbak, mintha hagyományos technológiával készülnének.

Egyelőre túl sok részlet nem szivárgott ki, csak annyit lehet tudni, hogy a Sakuu nyomtatótechnológiája több anyaggal működik, többféle folyamat végrehajtására alkalmas.

3dnyomtatas_ssdbatteries.jpg

A két vállalat évek óta dédelgeti az ötletet. Korábban kerámia alapú tartós állapotú akkumulátorokat próbáltak tervezni gépjárműipari alkalmazásokhoz. Ezek az akkumulátorok folyékony helyett a sűrűséget és a biztonságot növelő szilárd elektrolitot tartalmaznak, ami szulfid, oxid és polimer is lehet. Most úgy tűnik, év végére megvalósulnak az álmok.

Az elektromos és a hibrid autók eladása egy év alatt 3 százalékkal, 2010 óta 164 százalékkal emelkedett az USA-ban, egyre nagyobb szerep jut az innovációnak, és az újítások iránti igény is folyamatosan nő.

A Sakuu, a lézeres porágy-fúzió és a material jetting technikákat közös nevezőre hozva, többféle anyagot képes összekombinálni egymással. Elsősorban fémeket és kerámiákat használnak. Printelt SSB-ik az eljárások és az anyagok miatt lehetnek 50 százalékkal kisebbek és 30-cal könnyebbek a hagyományosaknál.

„Az SSB tipikus Szent Grál technológia” – magyarázza Robert Bagheri alapító-vezérigazgató.

Mivel ezeket az akkumulátorokat eddig tömött kerámiarétegekből készítették, sok anyag kellett hozzájuk, és így a költségek is nőttek, ráadásul a nagymennyiségű gyártásra is kevesebb volt a lehetőség. Bagheri szerint a 3D nyomtatás a megoldás: egyszerre raknak le vékony kerámia- és fémrétegeket, plusz 3DP-vel komplexebb geometriák alakíthatók ki. Kevesebb anyagra van szükség, újra is lehet hasznosítani.

A printelt SSB fontos mérföldkő lehet az elektromos autók történetében.

Címkék: autó elem ipar kerámia innovátorok fémnyomtatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr4016565216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása