HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Buszokhoz nyomtat pótalkatrészeket a Daimler

ferenck 2020.01.30. 08:00

Az autó- és gépjárműipar közismerten a 3D nyomtatás egyik leggyorsabban fejlődő alkalmazási területe, lassan már nincs olyan nagy márka, amely valamilyen szinten nem használja a technológiát. A költséges raktározást részben helyettesítő pótalkatrész-printelés különösen népszerű.

Ehhez a trendhez kapcsolódik a szelektív lézeres szinterezésre (SLS) specializálódott svájci Sintratec és a Stuttgart-székhelyű német multinacionális Daimler AG együttműködése. A svájci cég S2 gépét a Daimler-leányvállalat, buszokkal és teherautókkal foglalkozó, azokat a Setra és a Mercedes-Benz márkaneveken gyártó EvoBus GmbH Neu-Ulmi üzemében telepítették, ahol pótalkatrészeket nyomtatnak rajta.

3dnyomtatas_daimler_1.jpg

A Daimler eddig is printelt busz-alkatrészeket (több mint 780-at) és pótdarabokat (több mint 150-et), a házon belüli (EvoBus) gyártással viszont komoly előállítási és logisztikai költségeket spórolnak meg. Az S2 géppel rugalmasabbá válik a munkájuk, gyorsabban reagálnak az igényekre, s mindezek mellett környezetbarát technikát használnak.

A Daimler 2016 óta különféle részlegeiben és leányvállalatainál alkalmazza a 3D nyomtatást, az első fémből printelt pótalkatrészt 2017-ben mutatta be. Még ugyanabban az évben bejelentették, hogy SLS technológiával fognak teherautókhoz és buszokhoz pótalkatrészeket gyártani.

A cég és ipari partnerei (EOS, Premium AREOTEC) nemrég fejezték be a Következőgenerációs Additív Gyártás (NextGenAM) projektet. Gép- és légjárműipari alkalmazásokra szánt alumínium alkatrészek gyártására összpontosítottak, a projekt szerzett tapasztalataikat már a buszoknál is hasznosítják.

Az új busz pótalkatrészek, egyedi komponensek nyomtatása idén kezdődik. Kiszámították, hogy hónapokig eltartana, ha külső céggel végeztetnék el a munkát (3D nyomtatás nélkül), míg additív technológiával néhány nap alatt elkészülnek.

A 2018 végén bemutatott Sintratec S2 ideális partner. A több egységből álló moduláris rendszer az utófeldolgozásig, a teljes gyártófolyamatot lefedi. Gyártás mellett nyomtatóanyagok fejlesztésére, optimalizálására, valamint tréningeken is tervezik használni.

Címkék: gépjármű Daimler szelektív lézeres szinterezés pótalkatrész

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr1015356696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása