A 2008 októberében indult Véreb Szuperszonikus Autó (Bloodhound Supersonic Car, SSC) projekt, a korábban rekordokat döntögető ThrustSSC utódja. Két motor, a Rolls-Royce sugárhajtóműve és egy hibrid rakéta meghajtó működteti.
A brit projektben a walesi Swansea Egyetem Mérnöki Kollégiuma is részt vesz, és annyira fontosnak tartják, hogy betették a tantervbe. Az additív gyártás specialista Renishaw szintén sokat tett a sikerért, több fémrészt, köztük egy kormánykerék prototípust nyomtattak hozzá.
A jármű 2017-ben érte el az óránkénti 200 mérföld (kb. 322 km) sebességet. A mostani változat zöld fényt kapott az 500 mérföld (kb. 805 km) rekordhoz; idén ősszel, egy dél-afrikai pályán kísérlik meg.
2020 végére az 1000 mérföldet (kb. 1610 km) tervezik elérni.
A Graphite AM brit szolgáltatóiroda és tanácsadó cég bejelentette, hogy a projekt egyik hivatalos 3DP-partnerévé vált. Az együttműködés a szelektív lézeres szinterezésben (SLS) szerzett tapasztalataikon alapul; nagyon könnyű, de egyben nagyon masszív, tartós alkatrészeket terveznek nyomtatni.
A Bloodhound mögötti céget egy York megyei üzletember vásárolta fel tavasszal, majd újraindította a projektet, miután az eredeti tulajdonosvállalattal 2018-ban bizonytalanná vált a jövő.
Andy Green, az eddigi rekordot tartó pilóta elégedett, szerinte az additív gyártótechnológia sokat segíthet az óránkénti 500, majd 1000 mérföld sebesség elérésében.
„Még a legkisebb alkatrészek, például egy pár vezeték mögött is izgalmas csúcstechnológiai történetek állnak” – nyilatkozta.
A Graphite AM komplex légcsatorna-szerelvényeket printelt a járműhez. Szénszállal megerősített nyomtatóport használtak hozzá.
„A magas hőmérsékletet tűrő, kemény alkatrészek szinte bármilyen formában kivitelezhetők. Pont erre van szükségünk. A 3D nyomtatás nagyon-nagyon újgenerációs technológia” – mondta lelkesen Green.