A 3D technológiák fejlődésével egyre több személyre szabott termék állítható elő. A Gillette és a Formlabs egyedi borotvákat kínál, de például az ékszerészetben is sokan élnek a 3DP adta lehetőségekkel.
Új innovatív megoldások sorára nyílik alkalom.
Cipőgyártók 3D szkenneléssel és nyomtatással egészen speciális lábbeliket dolgozhatnak ki. A HP például a FitStation cipőkhöz használt 3D szkennelő platformba invesztált.
A Nike pedig szintet lépett.
A 2014-ben alapított és a Nike által tavaly felvásárolt izraeli Invertex ugyanis az ideális méretet a felhasználónak (és egyben potenciális vásárlónak) 3D szkenneléssel már a próbafülkében vagy otthoni kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) környezetben megmondó technológiát, illetve okostelefonos appot (Nike Fit) fejlesztett. A szolgáltatás az Egyesült Államokban júliustól, egyes európai boltokban augusztustól vehető igénybe.
A digitális lábmérő szoftvert azért találták ki, hogy véget vessenek a rossz méretválasztásnak. A Nike felmérése szerint a vásárlók kb. 60 százaléka nem a megfelelő méretű lábbelit választja. Csak Észak-Amerikában évi félmillió személy panaszkodik…
Az Inverterx elektronikus kereskedelmi alkalmazásokhoz fejleszt szkennelő és képtechnológiákat. Az akvizícióval a Nike egyrészt a digitális technikákban jártas tehetségeinek számát akarta növelni, másrészt, az AR mellett a gépi látással és mesterséges intelligenciával a legjobb és leghasznosabb felhasználói élményt kívánja nyújtani vásárlóinak.
A Fit 3D szkenneléshez adatelemzést és gépi tanulást alkalmaz, majd az MI tesz javaslatokat a cipő méretéről. Az app 13 adatpont alapján határozza meg a láb formáját. Az adatpontok a cipő térfogatához kapcsolódnak, de a Nike adatokat is vásárolt különféle emberi lábakról.
Az app mindezeket az infókat összegezve áll elő kb. plusz-mínusz 2 milliméter pontosságú javaslatával. Miután megvan a mérettel, további információkat nyújt, hogy miért pont azt választotta, majd lementi a felhasználói profilba, így nem kell többször leszkennelni ugyanannak a személynek lábát.
Ezek után, következő alkalommal a potenciális vásárló belép a boltba, az okostelefonos appal leszkenneli a cipőn lévő QR-kódot, hogy aztán megtalálja a legjobb ajánlásokat.
Semmi mást nem kell tennie.