HTML

Aktuális ajánlatunk

craft_summer_sale_eu_craft_hu_235x320.jpg

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 4 óra bérnyomtatást adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

3D fémnyomtatás az autóipari sorozatgyártásban

ferenck 2019.04.23. 08:00

A Német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium (BMBF) által szponzorált „Az additív gyártás iparosítása és digitalizálása az autóipari sorozatgyártásért” (IDAM) projekt 12 partnere gyártóipari vezető, közép- és kisvállalatok, felsőoktatási intézmények, kutatóközpontok. A kezdeményezésben a BMW Csoport is erősen érintett.

A március elején indult hároméves IDAM célja a 3D fémnyomtatás magas szinten automatizált ipari folyamatokká alakítása az autógyártásban. A 3DP hagyományos futószalagokba integrálásával évente legalább 50 ezer alkatrészt és 10 ezer egyedi, illetve pótalkatrészt terveznek sorozatgyártással előállítani.

3dnyomtatas_idam0.jpg

A legjobb minőség, minél olcsóbb áron – a cél ismerős, hiszen a 3DP-t alkalmazó iparágak általában hasonló meggondolásokból nyúlnak a technológiához. Idő- és költséghatékonyabb a hagyományos eljárásoknál, például a fémöntésnél, ráadásul nagyobb a lehetőség darabok pluszköltség nélküli egyedire alakítására.

Két moduláris és majdnem teljesen automatizált additív gyártási (AM) futószalagot máris felállítottak. Az egyiknek a BMW müncheni AM központja, a másiknak a GKN bonni porkohászati üzeme ad otthont.

3dnyomtatas_idam.jpg

A futószalagok a digitális résztől a fizikai komponensek gyártásáig és az utómunkálatokig a teljes folyamatot lefedik, ráadásuk a különböző szakaszok rugalmasan irányíthatók. Az integrált megközelítéssel a projektpartnerek a mai kb. 35 százalékról mintegy 5 százalékra szeretnék csökkenteni a manuális tevékenységeket, míg a fémalkatrészek előállítási költségét minimum megfeleznék.

A projekt részeként sorozat- és moduláris gyártásra alkalmas 3DP üzemet terveznek létesíteni. Az üzemben többek között a fémporhasználatot, a folyamat-monitorozást és az utómunkálatokat is automatizálnák. Mivel vezető ipari cégek érintettek, az összekapcsolt modulok AM futószalagokba integrálhatók, valósidőben, valódi feltételek mellett működhetnek a sorozatgyártásban. Mindezek mellett ipari szabványok is kidolgozhatók.  

A fémnyomtatás használatával, a technológia multidiszciplináris, holisztikus megközelítésével Németország megerősíti ipari úttörő és gyártóközpont szerepét.

Címkék: autó ipar BMW fémnyomtatás

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr214776870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amator 2019.04.25. 10:54:48

Azért egy mondatba belekötnék. A fémöntésnél soha, semmilyen technológia nem lehet gyorsabb. Főleg a nyomásos öntésnél, ahol max. 1-2 perc a ciklusidő. Költséghatékonyabb sem, mert igaz, hogy az öntőszerszám drága, de 1 alkatrészre leosztva igencsak olcsó. A fémnyomtatásnak ott van jelentősége, ahol az alkatrészt nem lehet öntéssel előállítani a geometriája miatt, illetve sok lépéses utómegmunkálást lehet kiváltani azáltal, hogy egyből készre nyomtatom a darabot. Bár vannak kétségeim, hogy fémnyomtatással milyen felületi minőséget és alakhűséget lehet előállítani. Lehet mondjuk H6-os furatot készíteni ? Nem hinném.

a szürkebarát ötven árnyalata 2019.04.25. 11:00:38

@Amator: Mint a cikkben is írják, egyedi- és kisszériás gyártásban használnák. Egyelőre. A jövőt majd meglátjuk.

szepipiktor 2019.04.25. 11:50:03

Ok, érthető az egyoldalú propaganda.
A 3D nyomtatás eleve nem a sorozatgyártáshoz való, hanem az egyedihez, illetve az egyidi pótlásokhoz.
A nagysorozat olcsóbb a klasszikus módszerkkel, viszont az egyedinél drága.
Itt jön szóba a 3D nyomtatás.
De az írás nem is erről szól, hanem egy német program bemutatásáról.