HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 4 óra bérnyomtatást adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Újjáéledt az 1926-os Bugatti versenyautó

ferenck 2019.03.28. 08:00

A Bugatti francia autógyártó „újra feltalálta” a legendás tervező, Ettore Bugatti és fia, Jean által a legkisebb fiú, Roland negyedik születésnapjára alkotott Type 35 versenyautót.

A mostani változat az eleve kicsi első méretének háromnegyede, így stílszerűen a Bugatti Baby II nevet kapta. A genfi Nemzetközi Motor Shown bemutatott modell 3D nyomtatással készült.

3dnyomtatas_bugatti0_1.jpg

A kisméretű eredeti versenyautó az átlagautók kb. fele. Annyira sikeresnek bizonyult, hogy 1927-től 1936-ig, tíz éven keresztül árusították. Ennek ellenére eddig mindössze 500 darabot gyártottak belőle, így nem véletlen a gyűjtők fokozott érdeklődése.

A jármű népszerűsége és az örökség ápolása inspirálta a Bugatti mérnökeit, hogy a Type 35-öt újraalkossák, s egyben méltón megünnepeljék a cég 110. születésnapját. Az eredetihez hasonlóan a Baby II-ből is mindössze 500 darabot gyártanak.

3dnyomtatas_bugatti_1.jpg

A háromnegyedes kicsinyítés előnye, hogy gyerekek és felnőttek egyaránt vezethetik. Gyerekekre gondolva, a jármű két módban működik: az egyiknél óránkénti 20, a másiknál 45 kilométer a csúcssebesség. Előbbi 1 kW, utóbbi 4 kW, és létezik egy „teljesen haladó” 10 kW „Special Key” opció is, nagyobb végsebességgel.

A mostani autó régi és új tökéletes keveréke. Az eredeti több elemét megtartották, viszont mai csúcstechnológiákkal dolgoztak rajtuk. A terv a Lyoni Francia Nagydíjra készült Type 35 pontos digitális szkenjén alapult. Fontos különbség, hogy az 1920-as évek autótervezésében és gyártásában a hagyományos manuális technikák értelemszerűen nagyobb szerepet játszottak, mint ma.

Mérete ellenére a Baby II alumínium sárhányójával és luxus bőrüléseivel nagyon Bugatti.

A végső simításokat, például a Macaron jelvényt 50 gram ezüstből készítették. A limitált kiadású számozott plakettek tovább növelik az autó értékét. A rendelést leadó gyűjtők speciális 110. születésnapi jelvényt kapnak.

Egy autó alapára 30 ezer euró. A tényleges gyártás ősszel kezdődik.

Címkék: retro autó

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr3214713889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.