HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 4 óra bérnyomtatást adunk ajándékba!

 

 

3D toll Karácsonyra!

doodlerhird_1543399234.jpg

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

Partnereink

FRE3DEE a Facebookon

Nyomtatott alkatrészek vonatokban

ferenck 2018.12.18. 08:30

A légi, vízi és szárazföldi, szabad- és kötöttpályás közlekedésben évek óta használják a 3D nyomtatást, legyen szó repülőgép-, autó-, jacht- és egyéb alkatrészekről. Egyes területeken látványos a fejlődés, a technológia mára nélkülözhetetlenné vált, máshol, például a hajózásban és a vasutaknál viszont jóval később és óvatosabban kezdtek el érdeklődni iránta.

Utóbbiakban egyelőre kivételnek számítanak a printelt részek, és ezért is örvendetes, amikor a szektor meghatározó szereplői elkezdik használni az egyértelműen a változásokat előrevetítő 3DP-t.

3dnyomtatas_rail.jpg

Változásra utaló jel az Egyesült Királyság egy vezető vonatlízingelő specialistája, az Angel Trains, az ESG Rail mérnöki konzultációs cég és a 3D nyomtatás egyik főszereplője, a Stratasys együttműködése.

A közös munka eredményeként három vonatbelső-komponenssel álltak elő eddig.

A használatra engedélyezett darabok között kartámaszt, kapaszkodó fogantyút és székek hátuljáról lehajtható asztalt találunk. Mindhármat a Stratasys FDM technológiájával, vonatközlekedésre hitelesített termoplasztikus műanyagokból nyomtatták.

3dnyomtatas_rail0.jpg

Az ezekhez a darabokhoz hagyományosan használt termoplasztikus anyagok elég rossz mechanikai tulajdonságokkal rendelkeznek, tűzzel szemben sem teljesítenek jól. Ezen okok miatt ma már nem ajánlottak járműipari alkalmazásokhoz.

A nagyteljesítményű új anyagok, köztük a Stratasys PEKK-alapú Antero 800 NA-ja viszont eleget tesz a vasúti szabványoknak, és legkésőbb jövő nyárig használatban lévő vonatokon tesztelik őket.

Az együttműködés célja, hogy additív gyártással segítsenek megoldani az elavult alkatrészek problémáját, csökkentsék a raktározási költségeket, és a mai személyvonatok minél tovább működőképesek maradjanak. Mivel a nyomatok tömegtermelés helyett kisszériás gyártásban, csak az aktuális szükségletet kielégítő mennyiségben is elkészíthetők, a vasúttársaságok sokat spórolhatnak az újításokkal.

„Az együttműködés átalakíthatja a vasútipari gyártást. Büszkék vagyunk, hogy részt vehetünk benne, és reméljük, megoldásaink segítenek az iparágra jellemző technológiai korlátok felszámolásában. Bizakodunk, hogy vonataink most és a jövőben is kielégítik az utasok szükségleteit” – nyilatkozta Mark Hicks, az Angel Train műszaki igazgatója.

Címkék: vasút Stratasys

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr4514484164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.