HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 4 óra bérnyomtatást adunk ajándékba!

 

 

CraftBot 3D nyomtatók

craftbot-3d-nyomtato-akcio-05.jpg

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

Partnereink

FRE3DEE a Facebookon

Részben 3D nyomtatással készült a Volkswagen csúcsdöntő elektromos autója

ferenck 2018.08.06. 08:30

A Volkswagen I.D.R elektromos versenyautó prototípusa nyerte a Coloradóban 1916 óta megrendezésre kerülő autós „hegymászó” megmérettetés, a PPHC (Pikes Peak International Hill Climb) idei kiadásának „négykerekes korlátlan, alternatív üzemanyag” szekcióját.

Ebbe a kategóriába bármi belefér, lényeg, hogy a járgány megfeleljen a szigorú biztonsági előírásoknak.

3dnyomtatas_volkswagen0.jpg

A Volkswagen járműve nemcsak megfelelt, hanem meg is döntötte a Peugeot 208 T16 2013-as csúcsát. A kocsit vezető négyszeres PPIHC-győztes Romain Dumas 8:13.878-at ment (7:57.148 volt a Peugeot ideje). Elektromos autó kategóriában szintén jeleskedett, a Tesla 2016-os rekordját adta át a múltnak.

A mérnököknek nem volt egyszerű dolguk, mert nyolc hónap alatt kellett elkészülniük a „verseny a felhőkben” rendezvényre. 3D nyomtatással sok időt spóroltak meg.

3dnyomtatas_volkswagen_1.jpg

„A szélcsatorna modellhez kb. 2 ezer részt printeltünk, időnként több gép működött egyszerre” – emlékezik Benjamin Ahrenholz, a Volkswagen Motorsport Számítások/Szimulációk csoportjának feje.

A létfontosságú tesztekhez az autó felére kicsinyített mását használták, és az eredmények alapján döntöttek az aerodinamikai szempontból legjobb megoldás mellett, valamint a jármű tömegét is csökkentették.

Ezekkel az előmunkálatokkal a prototípuskészítés is azért jött ki olcsóbban, mert fröccsöntés helyett 3D nyomtatást használtak. A printelt részek a végső modell kiegészítő komponensei, például tokok kábelekhez és kapcsolókhoz.

A munkában, különösen a virtuális teszteknél oroszlánrészt vállalt az additív gyártásban rendkívül tevékeny, szimulációs szoftvereket fejlesztő ANSSYS. A Volkswagennel együtt sikeresen kialakították a jármű csúcsidejét megalapozó energiakezelést, elektromos meghajtást és aerodinamikát. Az egész projekt alatt többszáz vázkonfigurációt próbáltak ki, teszteltek le.

„A siker Dumas világklasszis vezetése, a Volkswagen úttörő terve és a mi iparvezető megoldásaink együttes eredménye” – magyarázza Shane Ermswiller, az ANSSYS alelnöke.

Címkék: autó szimuláció Volkswagen prototípuskészítés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr2614148715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.