HTML

Legyél Te is Szakértő!

Ingyenes 3D technológiai előadások 2018. október 17-én, szerdán, az Automotive Hungary kiállításon!

Vegyen részt a FreeDee Kft. és az amerikai Formlabs előadásain a 3D tech ipar újdonságairól, és autóipari szerepéről!

Részletek és regisztráció ezen a linken >>

moveo-robot10-sarga-flip.png

Minden hírlevél feliratkozónknak 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 4 óra bérnyomtatást adunk ajándékba!

 

 

CraftBot 3D nyomtatók

craftbot-3d-nyomtato-akcio-05.jpg

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

Partnereink

FRE3DEE a Facebookon

A világ első nyomtatott vázú szénszálas kerékpárja

ferenck 2018.05.22. 08:30

3D nyomtatótechnológiákat évek óta használnak biciklik készítéséhez.

Az európai repülőgyártó és védelmi konzorcium (EADS) kutatórészlegével együttműködő Charge Bikes brit kerékpárgyártó cég például azzal vált ismertté 2013 körül, hogy a biciklikhez 3D nyomtatással készült titánrészeket is használnak.

Az Illinois Urbana-Champaign Egyetemen ipari designt végzett Janus Yuan már 2014-ben 3D nyomtatással képzelte el a jövő ideális – összecsukható – kerékpárját.

3dnyomtatas_arevo0.jpg

Kínában 2015-ben műanyag biciklit printeltek, ugyanabban az évben pedig két amszterdami ipari formatervező állt elő nyílt forrású „csináld magad” kerékpár-tervvel.

A 3D nyomtatás – és a biciklizés – egyik európai éllovasának számító Hollandia természetesen más projektekkel is kiveszi a részét az egyre népszerűbb kerékpár-printelésből: delfti diákok rozsdamentes acélból készítettek vázat, és az országban nyomtatott kerékpár-hidakat is terveznek.

3dnyomtatas_arevo.jpg

A felsorolás távolról sem teljes, és most egy újabb cég, a CIA kockázati tőkebefektető részlege által is támogatott szilícium-völgyi Arevo Inc. lépett színre, állításuk szerint a világ első olyan szénszálas kerékpárjával, amelynek printelt a váza.

A „hagyományos” szénszálas biciklik azért drágák, mert a váz gyantával átitatott szénszál rétegeit kézzel dolgozzák ki, majd sütőbe teszik, hogy az olvadt gyanta megkösse a lapocskákat.

A múlt héten több befektető által 12,5 millió dollárral támogatott Arevo webalapú szoftverrel és egyedire alakítható nyersanyagokkal kapcsolta össze a 3D nyomtatást. A robotkarra szerelt nyomtatófej rétegenként lerakja a szénszálakat, amelyeket hőre lágyuló műanyaggal kötnek meg. Az additív gyártófolyamattal a vázak előállítási költsége 300 dollárra csökkenthető.

A cég a korábban az Amazonnál és a Google-nál is megfordult Jim Miller személyében új ügyvezető elnököt nevezett ki. Miller bizakodik, hogy szoftverüket és gyártási eljárásukat hamarosan eladják, és nagyon masszív alkatrészeket is készítenek majd, elsősorban a 3D nyomtatást mind inkább alkalmazó légjármű-ipar számára.

Olyan nagy méretben nyomtatunk, amekkorában csak akarják, legyen szó a repülőgép törzséről, szárnyáról” – nyilatkozta ambiciózusan az új CEO.

Címkék: kerékpár repülőgép nyomtatóanyagok fémnyomtatás

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr8213988990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.05.22. 10:04:03

És a tűző, nyári napon, szépen lassan elolvad a váz :DD

Vajon ez a rémség mibe kerülhet majd a boltokban, ha a hagyományos szénszálasak drágák? Van egy olyanom, hogy úgy tíz év múlva már versenyképes lenne az ára, csak a tartósságát illetően vannak kételyeim. Meg esztétikailag sem vagyok biztos, hogy hozza a hagyományos vázak szintjét (ami 3D nyomtatott cuccot eddig láttam, az finoman szólva ocsmány volt)