HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A Ford és a 3D nyomtatás

ferenck 2017.03.07. 08:30

A desktop printerek után megint az ipari alkalmazásokra összpontosító Stratasys tavaly augusztusban mutatta be szakterületi paradigmaváltással kecsegtető két új gépét, a mindenféle méretkorlátot felszámoló Infinite Buildet és a Robotic Composite-ot. Ahogy a neve is utal rá, az Infinite Builddel szinte korlátlan hosszú, akár tízszer akkora részek hozhatók létre, mint a cég hagyományos extrúdereivel. Többirányúvá és rugalmasabbá akarják tenni velük az additív gyártást. Mindkettőt a repülőgép- és az autóiparnak szánják.

A cég rögtön talált is velük két új partnert: szeptemberben a Boeinggel és a Forddal kötöttek együttműködési megállapodást.

Az autógyártás évek óta a 3D nyomtatás egyik legizgalmasabb és leginkább mozgásban lévő ipari alkalmazásainak egyike. Korai prototípusok mellett régi járművek újraalkotása jelentette a kezdetet, jött a Local Motors, és ma már gyártók, Forma-1 istállók, egyre több érintett él a technológia adta lehetőségekkel, és nemcsak a változatlanul elsőszámú felhasználási területnek számító gyors prototípuskészítéssel, hanem alkatrészeket is állítanak elő ipari rendeltetésű 3D fém- és más printerekkel. A technológia lassan mainstreammé válhat az amerikai autóiparban.

3dnyomtatas_auto.jpg

A Ford a napokban tett közzé egy dokumentumot a Stratasys Infinite-Build géppel eltöltött hónapokról. Nagyméretű belső alkatrészeket készítenek vele a cég dearborni (Michigan állam) Kutatás és Innováció Központjában. A Stratasys augusztusban annyit nyilatkozott, hogy bonyolult csőhálózatot printel az Infinite Builddel. A Ford a dokumentummal együtt új fényképsorozatot is bemutatott a szintén nagyon bonyolult nyomtatott alkatrészekről.

Ellen Lee, a Ford additív gyártáskutatásának technikai vezetője a következőket mondta: „az Infinite Build technológiával nagyméretű eszközöket, felszerelési tárgyakat és alkatrészeket tudunk nyomtatni. Gyorsabb iterációkat tesz lehetővé tervezés során. Nagyon örülünk, hogy korán hozzáfértünk a Stratasys új technológiájához amellyel hozzájárulhatunk nagyméretű tárgyak autóipari alkalmazásokat és elvárásokat kielégítő nyomtatásához.”

De vajon printelhetők vele autók?

2dnyomtatas_auto0.jpg

Az Infinite Build prototípuskészítéshez és belső részekhez remek, külső panelekhez komoly utómunkálatok nélkül viszont nem ajánlott hőre lágyuló (thermoplastic) műanyaggal dolgozik. A műanyagot homokszem-méretű mikrolabdacsok formájában használja. A robotkarjával az anyaggal tökéletesen elboldoguló, akár napokig automataként működő gép hosszútávon és későbbi változatai fontos szerepet játszhatnak a közeljövő intelligens gyárában, komplett jármű viszont egy ideig biztos nem nyomtatható, de nem is ez a cél.

A cég elsősorban a hatékonyságot növelendő, sokkal könnyebb részek gyártásában látja a 3D nyomtatás hatását az autóiparra. Egyelőre azonban főként kismennyiségű prototípusokra összpontosítanak, valamint véleményük szerint speciális versenyautó-alkatrészek printelésében szintén komoly a jelenlegi potenciál.

Nemrég jelentették be, hogy 4,3 milliárd dolláros befektetéssel tervezik bővíteni fejlett gyártási lehetőségeiket, amelyek között a 3D nyomtatás is biztos helyet kap.

Címkék: jövő autó Ford Stratasys

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr2712318523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása