Anna Karpman new yorki divattervezőt megihlette a barátját cipője tűsarkával másvilágra küldő nő története, és különféle fegyverek által szintén inspirált csizmát nyomtatott.
Miután hallotta a páréves sztorit, rögtön belemélyedt a tűsarok-történelembe. Elvarázsolta az ötlet, hogy fegyverként is működik, ezért a késhistoriával is elkezdett foglalkozni. Fantáziáját elsősorban ókori egyiptomi kések, 17. századi ottomán-szultánok tőrei, valamint videojátékokban látott bajonettek csigázták fel.
3D szkenneléssel és modellezéssel kezdte, maga a csizma gyorsan ment. A terv elkészülte után akrilból készített nyomatot. A sarok 16 óráig tartott, krómmal megdolgozott 24 karátos aranyat használt hozzá. Természetesen nem az egész csizmát nyomtatta, egyik kedvenc természetes anyagát, bőrt is tett bőségesen hozzá.
A csizma Karpman első próbálkozása a 3D nyomtatással, bár 3D technológiákat korábbi munkákhoz is használt: parfümös üveghez, pénztárcához stb. Eltökélt szándéka, hogy a jövőben gyakran alkalmazza a 3DP-t.