A repülőgépipar és az űrszektor a 3D fémnyomtatás fontos hajtóerőivé válnak. Súly- és anyagkorlátok különösen indokolttá teszik a technológia mind gyakoribb alkalmazását. A flamand 3DP-szolgáltató Materialise és a digitális és képalkotó szolgáltatásokat nyújtó Atos együttműködése a legújabb példa: közösen fejlesztett (és printelt) titánalkatrészük közel 70 százalékkal könnyebb a ma használatban lévőknél.
A nagy és nehéz szerkezetek, például panelek és műholdak rögzítési pontjaként funkcionáló új alkatrészt csak 3D nyomtatással lehetett előállítani. A két cég közös fejlesztőcsapata tanulmányozta az e célból készült darabokat, majd több próbálkozás után végül 1454 grammról 450-re, azaz kb. 66 százalékkal sikerült levinni a nyomat tömegét.
A két cég folytatja együttműködését, új közös megoldásaikkal változatlanul a 3D nyomtatás ipari alkalmazásait, különösen a fémnyomtatást igyekeznek egyre szélesebb körhöz eljuttatni.