Konceptautók gyakran inkább tervezői fantáziálások, mint valóság, viszont betekintést nyújtanak a jövőbe, hogy szakemberek milyennek képzelik a holnap járműveit, és hogyan működhetnek azok.
A Mercedes-Benz DTW konceptautót Martin Chatelier francia szállítástervezés-hallgató álmodta meg. A jelen versenyautóival kevés hasonlóságot mutató járgányt a 14 órás Le Mans 2030-ra tervezte. Légmeghajtás, az acélnál is százszor erősebb grafénváz és -vezetőülés, 3D nyomtatott gumirendszer – Chatelier győzelemre tervezte Mercedesét.
Az egész autóban talán a Michelin 3D guminyomtató rendszer a legizgalmasabb. A gumik mögé helyezett pici 3D nyomtató-fúvókákból áll, vezetés közben gumit fújnak rájuk, optimális teljesítményhez és a felszín változásaihoz alkalmazkodva újítják meg állagukat.
A rendszer különféle (puha, közepesen, egészen kemény) keverékeket használ. A versenyautónak pontosan ezért nem jelent problémát a terep, ezért nem kell megállnia.
A jármű csak koncepció, így aligha látjuk egyhamar az utakon, a guminyomtató-rendszer viszont jóval 2030 előtt is megvalósulhat.