A világ négy legnagyobb nemzetközi könyvvizsgáló szervezetének egyike, a Hollandia-székhelyű üzleti tanácsadó KPMG a gyártószektor helyzetét elemző éves Globális Gyártási Kilátás 2016-os kiadása alapján a vállalkozások több mint fele agresszív, hatoda nagyon agresszív növekedési stratégiában gondolkozik. Az additív gyártás és más újabb technológiák e stratégiák részét képezik. Az ok: a piaci részesedésből így tudnak nagyobb szeletet elcsípni, amihez mindenképpen újítaniuk kell hozzá.
A termékpaletta szélesítése, befektetés az új megoldásokba szintén fontos tényező. A megkérdezett ügyvezető igazgatók 25 százaléka elmondta, hogy már invesztált a 3D nyomtatásba. Ugyanennyien válaszoltak igennel a mesterséges intelligenciára és a kognitív számítástechnikára is. Kétötödük a robotikába fektetne masszív pénzeket a következő két évben.
Sokan viszont bizonytalanok az additív gyártással kapcsolatban. 35 százalék lehetségesnek tartja a két éven belüli befektetést, 9 nem tervezi, 31 egész biztosan. Az amerikai CEO-k mindössze 5 százaléka válaszolt kerekperec nemmel.