A következő 10-15 év során alapjaiban alakul át az oktatás. Különféle technológiák konvergenciájának hatására egyre interaktívabb és praktikusabb lesz, intelligensebb és szórakoztatóbb tanulási módokra nyílik lehetőség. A koncentráció fenntartása és a pár perc utáni általános unalom elűzése komoly kihívás egy olyan világban, amelyben a gyerekek hozzászoktak a televízión, okostelefonon, tableten és számítógépen folyamatosan érkező információdömpinghez. De mit kezdjenek az általában kevés stimulációt nyújtó iskolával?
A 3DPrint.com beszámolt a 3D tartalomszolgáltató és modellezőplatform Leopoly és a VR-fejlesztő zSpace együttműködéséről, amely ezt az unalmat hivatott elűzni az osztálytermekből: az iskolák makertereit, tudományos, tech, mérnöki, művészeti és matek (STEAM) laborjait virtuálisvalóság- és 3D alkotásalapú tanulási környezetekké tervezik átalakítani. A 3D nyomtatás értelemszerűen kulcsszerepet tölt be az oktatási élmény interaktívabbá és szórakoztatóbbá válásában.
A zSpace VR tanulóplatformja és a Leopoly 3D tartalomkészítő appja ideális párosítás a váltáshoz. Bővülnek a lehetőségek, felszabadul a kreativitás, a gyerekek valódi projektekben és valódi megoldásokban gondolkozhatnak. Könnyebben készülnek fel arra a jövőre, amely hamarabb itt lesz, mint gondoljuk.
Mányai Roland (Leopoly) szerint a szoftver- és hardverplatform remek kapcsolatot biztosít a 3D alkotás és nyomtatás között. A precíziós stylust és fejmozgás-követőt is tartalmazó VR környezetben a diákok azonnal elkezdhetnek tervezni, a tartalmat valódiként élik meg, úgy is viszonyulnak hozzá, és percek alatt képesek létrehozni nyomtatható 3D fájlokat.
Izgalmas gyereknek lenni ebben az állandóan és gyorsan átalakuló mai és holnapi világban…