Az amerikai légierőnél a pilóta nélküli X-47B gép landolását tesztelték, és komoly problémák merültek fel a farokban lévő elfogóhoroggal. Helyszínen tartózkodó műszaki szakemberek szerint az egymillió dolláros javítás minimum 8 hónapig, de talán egy évig is eltartana. Ennyi ideig nem akartak várakozni, és a légierő egyik speciális javítóműhelyéhez fordultak. A műhelyben naprakész csúcstechnológiákkal, köztük három 3D printerrel dolgoznak.
A munkát egy napa alatt elvégezték, és mindössze 240 dollárba került. Az elfogóhorgot átalakították, új részeket nyomtattak hozzá, a géphez jobban illeszkedő, teljesen egyedi darabbá formálták át.
Ezek az új műhelyek több okból is megváltoztathatják az amerikai hadsereg légi, földi és vízi járműveinek karbantartását: több technológiát (sztereolitográfia, szelektív lézeres szinterezés stb.) használnak, gyorsabb és olcsóbb a javítás, könnyebben módosíthatók alkatrészek, fémekkel is dolgoznak. A printerek akár a helyszínen, például hajón is munkába állíthatók.