HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 4 óra bérnyomtatást adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Felújított autólegenda

ferenck 2014.05.22. 11:30

A Ferrari 330 P4-et egy újonnan hozott szabály miatt 1968-ban kitiltották az autóversenyekről. Tiltakozásként az istálló bojkottálta az összes versenyt abban az évben. 1969-ben viszont egy legendás autóval, a 3 ezer köbcentis 312P-vel álltak elő, amely az 1969-es és 1970-es versenyeken képviselte a céget. A P312 név a 3 literes henger-űrtartalomra, a 12 hengerre és a prototípusra utal.

ferrari1.jpg

Egy ilyen régi autó motorjának felújítása nemcsak időigényes és drága, hanem technikailag is komoly kihívás. A munkát a német 3D nyomtatógyártó, a 3D technológiákban meghatározó szereplő Voxeljet végezte el. Hagyományos módszerekkel több mint egy év lett volna, 3D printeléssel viszont csak néhány hét.

A V-motor két hengerfejéhez fordított fejlesztést (reverse engineering) alkalmaztak. Mobil mérőkarokat használtak 3D adatok generálásához, az adatokat a Voxeljet szolgáltató-központjában dolgozták fel. Az alkatrészek nyomtatásához homokot használtak. A homok öntőformákat speciális alumíniumötvözettel dolgozták meg. Az öntéssel és az utómunkálatokkal már végeztek, a Ferrari 312P hamarosan részt vehet klasszikus autóversenyeken.

ferrari2_1.jpg

„A 3D nyomtatással kombinált fordított fejlesztés a leghatékonyabb mód beszerezhetetlen alkatrészek reprodukálására. Sokszor csak így lehet bizonyos komponenseket gyorsan és olcsón előállítani. Ez a 3D nyomtatás iránti növekvő kereslet egyik oka” – nyilatkozta Ingo Ederer, a Voxeljet igazgatója.

Címkék: autó Voxeljet

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr796191180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.