Létrehozható-e egy alkatrész, modul vagy akár teljes autó egyetlen gyártófolyamatban? Az additív technológia fejlődése azt vetíti előre, hogy igen. A német EDAG nyomtatott járműve úgyszintén.
Más futurista autók mellett a Genesist szintén a ma kezdődő Genfi Motor Show-n mutatják be. A járművet élővilágbeli modellről, a teknőcről mintázták, a tervezőket leginkább az állat páncélja és csontozata ihlette meg. Egyöntetűen állítják: ennyire organikus szerkezetet nem lehet hagyományos módszerekkel létrehozni, arról nem is beszélve, hogy az additív technológia erőforrás-takarékosabb és környezetbarátabb a hagyományos gyártásnál.
Több lehetőség – szelektív lézeres szinterezés (SLS), szelektív lézeres olvasztás (SLM), sztereolitográfia (SLA), ráolvasztásos (FDM) – közül, gondos felmérést követően az FDM, egész pontosan annak egy továbbfejlesztett változata mellett döntöttek. Előnye, hogy a méret nem akadály, így egész bonyolult szerkezetek is kivitelezhetők vele. Jelenleg főként alkatrészek, esetleg modulok, egész járművekre évekig várhatunk még.