Pilóta, emberi személyzet nélküli légi járművekkel (unmanned aircraft vehicle, UAV) új, költséghatékony és megbízható monitoring szolgáltatások vezethetők be. Az ágenstechnológiai fejlesztéseiről híres Southampton Egyetem kutatói részben 3D nyomtatással létrehozott drónja, az óránkénti 100 kilométeres sebességgel 6 óra repülésre képes 2Seas tökéletesnek tűnik ilyen jellegű feladatokra – olyannyira, hogy 2015-ben a La Manche és az Északi tenger biztonságát figyelő szervezetek munkába akarják állítani.
Az első – sikeres – próbarepülésre júniusban került sor, hamarosan újabbak következnek. A későbbiekben a drónt eltérő időjárási viszonyok között is tesztelik.
Eleve úgy tervezték, hogy az Egyesült Királyság, Hollandia, Belgium és Franciaország vízi őrségét segítse lassú „kémrepüléseivel.” Pilóta helyett a szárnyak alá helyezett HD kamerával monitorozza a tengert, rögzíthet illegális halászatot, drogszállító hajókat, csónakokat stb.
A 2Seas az elektromos meghajtású SULSA, a világ első teljesen 3D nyomtatással, ABS műanyagból – szintén a Southampton Egyetemen – készített, 2011 augusztusában bemutatkozott drónjának közvetlen „utóda.”
Abban különböznek, hogy az új robotrepülő elektromosság helyett gázolajjal működik, egyes részeihez, a szárnyakhoz és a végéhez hagyományosabb gyártási megoldást, szénszálakat használtak. Az ok prózai: 4 méter fesztávolságú szárnyak még nem nyomtathatók (a mindössze 40 percnyi repülésre kalibrált SULSA szárnyainak fesztávolsága 1,5 méter), így „csak” a központi szárnyrész, az üzemanyagtartály és a motor készült 3D printeren.