A világ egyik legnagyobb konzultációs cége, a Deloitte elsősorban pénzügyi tevékenységéről ismert, de ez a tény régóta nem akadályozza, hogy technológiai kezdeményezésekből is kivegye a részét. A 3D nyomtatás különösen ismerős terület számukra, hiszen elemzések és előrejelzések mellett az iparág egyik meghatározó szereplőjével, a 3D Systemsszel 2013-ban kezdtek el oktató- és designközpontokat alapítani. Az akkor exkluzívnak számító stratégiai együttműködéssel közösen támogattak vállalatokat és iparágakat a 3D nyomtatás tevékenységi körükbe, üzleti modelljükbe történő integrálásában.
Most a nyomtatás mamutcégével, a 2D után némi késéssel a 3D-t is meghatározó HP-vel álltak össze, és világszerte együtt terjesztik el széles céges körben a HP 3DP rendszereit, Multi Jet Fusion (MJF) nyomtatójára épülő technológiáját – jelentették be augusztus 24-én Londonban.
A HP más óriásokkal is lépett már partneri kapcsolatba: a Nike, a Siemens, az Evonik, a BMW és mások után a New York és London székhelyű Deloitte a következő. Kisebb vállalatokkal úgyszintén: a 3DP szolgáltatásokat nyújtó kaliforniai Forecast 3D új 3D gyártóközpontjában a HP MJF technológiáját (12 printert) fogják használni a tervezett nagyszériás gyártáshoz.
Az új partnerség nagyszabású célt, a 12 trillió dolláros globális gyártóipar meghódítását és digitális átállását – „forradalmát” – hivatott kivitelezni. Ez az átállás a HP 3DP rendszereinek nagyléptékű gyártókörnyezetekre történő implementálásával kezdődik.
Az Egyesült Államokban induló, de hamarosan a földkerekség más részeire is kiterjedő együttműködéshez a HP 3DP megoldásival, iparvezető-partnerek ökoszisztémájával, a 3D nyomtatásban és a digitális átállásban szerzett tapasztalataival, „eszköz, mint szolgáltatás” (device-as-a-service, DaaS) gyakorlatával, kereskedelmi mobilitásával és cyberbiztonsági kínálatával járul hozzá. A Deloitte gyártóipari szakismereteit és kapcsolatrendszerét, globális ügyfélhálózatát, digitális tapasztalatát és az ellátási lánc átalakulásában szerzett gyakorlatát teszi hozzá, hogy mindkét fél és klienseik számára is gyümölcsöző legyen a kapcsolat.
„Az átalakulással felgyorsul a cégeknél végzett tervezőmunka és termék-előállítás, rugalmasabbá válik a gyártás és az ellátási lánc, a gyártás teljes életciklusán keresztül optimalizálódik a hatékonyság” – írják közleményükben.
„Itt van már a negyedik ipari forradalom, és a világgazdaság egyetlen más szektora sem megy keresztül olyan radikális átalakuláson, mint az óriásira terebélyesedett gyártóüzlet” – nyilatkozta Dion Weisler, a HP ügyvezető igazgatója, és egyértelműen utalt rá, hogy a 3D nyomtatással a költségek csökkenését, a gyártás gyorsabbá és rugalmasabbá tételét, az elosztási határok felszámolását és új piacok teremtését akarják megvalósítani.
„A magukat digitálisan újrafeltaláló vállalatok lehagyják riválisaikat. Diszruptív 3DP technológiánkra alapozva, a Deloitte-tal arra összpontosítunk, hogy segítsük fogyasztóinkat az átalakulásban, és az új korszak nyertesei között legyenek” – folytatja Weisler.
Punit Renjen, a Deloitte CEO-ja hasonló szavakkal méltatta az együttműködést, és kiemelte a 3D nyomtatás szerepét „az általunk ismert gyártás alapjaiban történő megváltozásában.”