HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Nyomtatott Disney-karakterek

ferenck 2017.08.01. 08:30

A Disney Research az elmúlt években annyira komoly eredményeket ért el a 3D nyomtatásban, hogy a szórakoztatóipar legendás óriásának neve szép lassan összekapcsolódott a technológiával. 2015 őszén puha bőrt printeltek biztonságos játékrobotokhoz, nyomtatható csatlakozót terveztek, segédanyag nélküli műgyantás printelésre dolgoztak ki módszert, a szkennelést állítólag – ideig-óráig biztosan – megakadályozó eljárást ötlöttek ki, a múlt heti SIGGRAPH-on pedig printelhető rugalmas mechanizmusokat tervező eszközt mutattak be.

A számítógépes grafika világhírű seregszemléjén mást is prezentáltak: a zürichi Svájci Szövetségi Technológiai Intézet, az MIT és a Toronto Egyetem közreműködésével kidolgozott új módszert, amellyel aktuátor szerepet betöltő rugalmas kábelekkel irányított mechanizmusok tervezhetők. Lényege, hogy ezekkel a mechanizmusokkal szó szerint megmozgathatjuk animált karakterek 3D modelljét. A módszer művészeknek és hobbitervezőknek egyaránt hasznos lehet, mert életet lehelnek a karakterekbe, kifejezőbbé teszik őket.

3dnyomtatas_disney.jpg

A kábelcsatlakozó szerelvényekkel összetett testtartások és mozgások integrálhatók nyomtatható fizikai karakterekbe, robotkarokba és más eszközökbe is. Ezek a mechanizmusok kiválóan helyettesíthetik a nem minden lábméretre alkalmas motorokat.

„A fogyasztói szintű 3D nyomtatással és a boltokban beszerezhető, megfizethető elektronikus alkatrészekkel művészek létrehozhatják animált karakterek jól működő fizikai változatát. Megközelítésünkkel lényegesen egyszerűbb megtervezni ezeket a mechanizmusokat” – magyarázza Moritz Bacher, az egyik fejlesztő.

3dnyomtatas_disney0.png

A módszert a „Harcos” nevű babaszerű 2D modellen tesztelték, és kiderült, hogy több óhajtott harci póz kivitelezhető így. Egyszerű robotkezet és egy markolót is kidolgoztak vele.

A kábeleket párban kell használniuk, máskülönben csak egyetlen irányba fejtenének ki erőt, és nem működnének igazi aktuátorként. Rugókat is tettek beléjük, hogy a kábel csökkenő nyomása esetén az ellentétes irányba mozgassák a szerelvényeket.

A beszámolók alapján a technika sokkal fejlettebb, mint tűnik elsőre. A felhasználó merev kapcsokból és forgókból álló nyomtatható keretet vagy szerelvényt tervezhet, és specifikálnia kell hozzá a testtartásokat. Ezt követően speciális szoftver a testtartásokat kivitelező kábelhálózatot generál. Többezer kábellel kezdi, majd optimalizáló folyamattal fokozatosan csökkenti a számukat. A 2D Harcos csak hármat használ, többféle testtartást kivitelez velük. 1600-zal kezdte, előbb nyolcra, majd háromra optimalizálták.

A Harcos mellett a markolót szintén bemutatták, pehelykönnyű tárgyakat emelt fel.

Címkék: szoftver robot animáció Disney

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr8712705065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása