HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

2D képekből 3D modelleket generál a program

ferenck 2017.07.27. 08:30

Különleges technológiát fejlesztett a Purdue Egyetem (Indiana állam) gépészmérnök tanára Karthik Ramani által vezetett kutatócsoportja. A SurfNet nevű mesterségesintelligencia-megoldás unikuma, hogy 2D képekből 3D tartalmat generál. Szakértők szerint a robotika, önvezető járművek és a 3D tartalom-előállítás, természetesen a virtuális és kiterjesztett valóság, a VR és az AR profitálhatnak a legtöbbet az új módszerből.

A SurfNet a ma virágkorát élő gépi tanulással dolgozik. Folyamatosan tanul, és minél többet tud meg a 2D formákról, annál pontosabban dolgozik. A rendszer tanulóalgoritmusait hamarosan továbbfejlesztik.

A big datahoz ezer és egy szállal kapcsolódó szakterület azért sikeres, mert viszonylag egyszerű algoritmusok is képesek komoly feladatokat végrehajtani. Például kapnak egy adatbázist a páciensről és a cukorbetegségről, majd megfelelő mennyiségű tanulás után diagnosztizálják a bajt.

3dnyomtatas_gepitanulas.jpg

A gépi tanulással, mint önálló szakterülettel ugyan a mesterségesintelligencia-kutatás 1950-es évekbeli kezdetei óta foglalkoznak, jelentőségét viszont csak az utóbbi 10-15 esztendőben ismerték fel, és egyre többen állítják, hogy a számítástudomány egyik legforradalmibb változását a saját maguk tanítására programozott rendszerek hozzák el.

„Ha mutatunk neki többszázezer formát valamiről, például egy autóról, és ha ezt követően 2D képet mutatunk az autóról, képes 3D modellt készíteni róla” – magyarázza a SurfNet specifikumát Ramani.

Technológiájuk másik újdonsága, hogy két formát egymásba tud integrálni, azaz két 2D-s képből létrehoz egy 3D-set. A megoldást „hallucinációnak” nevezték el.

A kutató szerint a SurfNet a VR térnyerésével egyre hangsúlyosabb lesz, és bízik benne, hogy az átalakítási folyamat hamarosan pillanatokig fog csak tartani. Úgy véli, hogy pár éven belül nem tudunk különbséget tenni valóság és virtuális valóság között. Filmes párhuzammal szemléltet: a kamera 2D-ben rögzíti a képeket, de a VR-ben minden 3D-nek tűnik.

3dnyomtatas_gepitanulas0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Ramani és munkatársai korábban is sokat foglalkoztak 3D technológiákkal. 2017 elején mutatták be az okostelefonokat felhasználóbarát tervezőrendszerré alakító Makerpad platformot. A kifejezetten kezdőknek szánt Makerpad-del a technológiát legkevésbé értők is létre tudnak hozni 3D szkent, 3D modellt, 3D nyomatot és lézervágatot.

„A terméktervezés és gyártás vállalatok és profik, elsősorban mérnökök és művészek hatásköre. Mindenkinek vannak ötletei, de csak kiválasztott kevesek valósítják meg azokat. Óriási veszteség, rengeteg emberi kreatív erőforrást és gazdasági lehetőséget fecsérelünk el” – nyilatkozta akkor Ramani.

A platform telefonunk mélyérzékelő kamerájával szkennel tárgyakat, a szken később módosítható, digitalizálható és berakható saját 3D nyomat vagy lézervágat-tervünkbe. A tervezői folyamatoknál az okostelefonnal végzett kéziműveleteket használjuk. Tehát, ha van okostelefonunk, a platformon keresztül megvalósíthatjuk 3DP elképzeléseinket.

Címkék: virtuális valóság mesterséges intelligencia algoritmus innovátorok

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr2212692939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása