HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Repülőmotor 3D nyomtatással

ferenck 2017.02.15. 08:30

A polgári és katonai légiközlekedésre egyaránt rendszereket és alkatrészeket tervező, gyártó és karbantartó olasz Avio Aero 3 éve nyitotta meg a piemonti Cameriban Európa legfejlettebb additív gyártóüzemét (AM). A létesítményben rengeteg szakember megfordult, lényegében ott értették meg a 3D nyomtatás légjármű-ipari alkalmazásaiban rejlő óriási potenciált, és tudatosult bennük, hogy valóban a legkorszerűbb technológiáról van szó. A céget nem sokkal később felvásárolta a General Electric (GE) egyik leányvállalata, a GE Aviation. Technológiájukkal repülőgépmotorok gyártási módját akarják megváltoztatni.

A német Arcam AB és a svéd SLM Solutions tavalyi akvizíciójával a GE jelezte, hogy komoly tervei vannak a 3D nyomtatással kapcsolatban, új innovációs és üzleti csúcsokra akarja repíteni a technológiát. Az Avio Aero tökéletesen passzol ebbe az elképzelésbe.

A GE Aviation értelemszerűen használja a német- és svédországi létesítményeket, mellettük az alabamai Auburn-ben van gyára, és hozzá tartozik a délnyugat-ohiói additívgyártás-úttörő Morris Technologies is. A piemonti üzem szintén az üzleti stratégia fontos része, additív ökoszsisztémájuk növekedési központja.

turbine.jpg

Az üzemben 20 Arcam-fejlesztésű AM-géppel, az elektronsugár felgyorsításához elektronágyút használva olvasztanak egybe titán-aluminid (TiAI) rétegeket. A nikkelalapú ötvözeteknél 50 százalékkal könnyebb TiAI-ból lapátokat nyomtatnak az eddigi legnagyobb sugárhajtómű, a GE9X alacsony nyomású (több mint 2 méter átmérőjű) turbinájához. A lapátok négyszer vékonyabbak, mintha lézeres 3D printeren készülnének. Az elektronsugaras technika gyorsaságban vetekszik a TiAI részek gyártási szabványának számító öntéssel. Ráadásul ugyanazon a gépen megváltoztatható a rész formája, és egyszerre nyomtathatók különféle lapátok.

A lapátokat az Avio Aero (korábban legnagyobb) Nápoly közeli üzemébe – egyben a GE Aviation „kiválósági központja is – szállítják, GE mérnökök által kidolgozott legjobb és leggyorsabb eljárásokkal ott fejezik be a munkát. Sok rész nemcsak turbinalapátokból áll, hanem fejlett turbolégcsavaros hajtóművek (ATP) más elemeit is tartalmazzák.

A GE Aviation sokkal több additív gyártást használ ezekhez a motorokhoz, mint a korábbiakhoz. Az ATP kb. 35 százalékát így állítják elő, jelentősen csökken a tömegük. A 3D nyomtatás azért is tökéletes hozzájuk, mert 800 részt 12-be raktak össze, ráadásul a technológia és a termék is környezetbarátabb, mintha hagyományos módszerekkel dolgoztak volna.

Az Avio Aero a következőgenerációs additív gyártótechnológia kikísérletezése mellett 20 olasz műszaki egyetemből és cégből álló kutatói hálózatot is fenntart. Egyikük, a Torinói Műegyetem rengeteget tett azért, hogy az Avio Aero az elektronsugaras technológia legfőbb specialistái közé kerüljön. Az egyetem kampuszán jövőre nyíló kutatólaborban új gépek tesztelésére, új nyomtatóanyagok fejlesztésére fognak összpontosítani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr2812258634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása