A Boeing és a nagyteljesítményű additív gyártás (HPAM) egyik főszereplője, az Oxford Performance Materials megállapodtak, hogy utóbbi 600 alkatrészt nyomtat a Boeing NASA által megrendelt új Starliner űrtaxijához. A Hexcel Corporation – a korábbi 15 millió után – a napokban fektetett 10 millió dollárt a cégbe.
A megállapodás és a befektetés egyaránt jelzi, hogy a Boeing és a Hexcel is meg van győződve a nyomtatott műanyag hibátlan űrbéli teljesítményéről: bírja az induláskori extrém nyomást, nem okoz gondot a 0 fok alatti hőmérséklet. Eddig csak űreszközök prototípusaihoz használták, most viszont már kereskedelmi űrtermékek is készülnek belőle.
Az Oxford Performance Materials közreműködésével készülő hétüléses űrkabin lényegesen olcsóbb és 60 százalékkal könnyebb lesz, mintha hagyományosan megmunkált fémből és műanyagból alakítanák ki. Az anyag egyébként ugyanolyan erős, mint az alumínium.
Az alkatrészeket három Starliner űrkabinba szerelik. A cég 2000 óta foglalkozik a nagyon jó teljesítményű termoplasztikus poliéter-keton-keton (PEKK) tökéletesítésével, értékesítésével. Az űrhajózásban, a biomedikális szektorban és a hadi iparban alkalmazzák. A NASA, a Northrop Grumman és az America Makes kezdeményezésére az Oxford Performance Materials sikeresen bemutatta, hogy a nyomtatott PEKK bírja a -185 és +148 Celsius-fok közötti hőmérsékletet.
A Starliner 2018 augusztusában kezdheti meg tevékenységét, emberekkel a fedélzeten.