Lord Kenneth Baker, Margaret Thatcher egykori oktatásügyi minisztere, a technológiai, gyakorlatias és szakmaorientált oktatásért küzdő Edge Foundation elnöke szerint radikális változásokra lesz szükség, mert a következő generáció 3D nyomtatókban, robotokban és mesterségesintelligencia-programokban konkretizálódó új ipari forradalommal szembesül. A gazdaság brutális tempóban alakul át, az automatizáció következtében akár 15 millió brit munkahely is megszűnhet. A jogtól a közlekedésig, az építőipartól a szállításig, minden szektor érintett.
Lord Baker és az Edge Foundation nyolc pontban szedte össze, hogy milyen változtatások kellenének az oktatásban – „21. századi gazdasághoz 21. századi oktatást” –, hogy az iskolákból ne potenciális munkanélküli-tömegek kerüljenek ki. A második a 3D nyomtatás: minden általános és középiskolába kellene 3D nyomtató és CAD szoftver. Több pontjuk erősen támadható, mert a hagyományosan humán tárgyakat szemmel láthatóan kevésbé részesítik előnyben, bevezetésük akár nagyobb kulturális szakadékhoz vezetne, viszont kétségtelenül a jelenre reflektálnak. Kevésbé akadémikusak, sokkal inkább praktikusak.
A nyolc pont:
- Általános iskolákban szakértőknek kellene tanítaniuk a programozást.
- Minden általános iskola rendelkezzen 3D nyomtatóval és CAD szoftverrel.
- A 16 éves korban kapott GCSE (General Certificate of Secondary Education) bizonyítványhoz idegen nyelv helyett számítástudományt kellene tanulni.
- A 16 évesek felének legyen számítástudományi bizonyítványa.
- A tanoncság újbóli bevezetése 14 éves kortól.
- A diákoknak meg kellene tanulniuk, hogyan működik az üzlet.
- Egyes iskolákban, a 14 és 18 éves közötti tanulóknál előtérbe kellene helyezni a technikát, beleértve a vállalkozást, egészségügyet és a tervezést is.
- Az egyetemeknek részidős tanfolyamokat kellene indítaniuk ipari tanulók számára, hogy felsőoktatási képesítést szerezzenek.