Itt a világ első nyomtatott repülőgépe, amire azonban sem most, sem a jövőben nem foglalhatunk jegyet azon egyszerű oknál fogva, hogy mindössze 3 kiló. A Southampton Egyetemen, lézeres szinterezéssel készítették. Az első tesztre még tavaly került sor Dorsetben, az angol partoknál. Azóta a Királyi Haditengerészet az Antarktiszhoz közel, a Déli-óceánon is több alkalommal letesztelte. 30-30 perceket repült. Ez volt az első alkalom, hogy a brit tengerészet vezető nélküli légi járművel (UAV) próbálkozott az Antarktikán.
A SULSA (Southampton University Laser-Sintered Aircraft) rendeltetése egyébként sem személyek, de még csak nem is kisállatok szállítása, hanem hajók navigálásának támogatása a Déli-óceán jeges vizein. Az óceánról valósidőben küld felvételeket, folyamatosan monitorozza a víz- és jégviszonyokat.
SULSA-t nejlonporból, EOS gépen, négy könnyen összeszerelhető részben nyomtatták. Előállítása könnyebb és olcsóbb, mint az Öböl-régióban alkalmazott ScanEagle-é. 7 ezer fontba kerül, fesztávolsága 2 méter, egyszerű szállítani, motorja csendesnek nevezhető, csúcssebessége 160, utazósebessége 95 km/h. A teszteknél laptopról irányították, de autopilot módban szintén működik. Nagyobb területeket képes „szemmel tartani”, mint a haditengerészet e célra kipróbált kvadrokoptere.
Akad még rajta finomítanivaló, de a teszteredmények mindenképpen bíztatóak.