HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Algoritmikus építészet

ferenck 2015.10.27. 11:30

A Londonban és Isztambulban tevékenykedő Daghan Cam török építész fejlett algoritmusokon és gépi tanuláson alapuló számítógépes szimulációval, képfeldolgozó megoldásokkal alkot nyomtatható komplex formákat. Munkái a Sydney Operaház és futurisztikus fantáziák kombinációi.

Egyedi tervezőmódszerének a GPU (grafikus feldolgozó egység) számítások és az algoritmusok a központi elemei. Éveket töltött a CUDA párhuzamos programozási modell és az NVIDIA GPU-i tanulmányozásával.

A képeken látható darabot az idei milánói Design Héten mutatta be, nagy sikerrel. Quadro K6000 grafikus kártyát, Tesla K40 GPU gyorsítót használt hozzá. A Boston Limited és a Materialise is segítette abban, hogy az eddigi egyik legnagyobb sztereolitográfiával készült modellt egyetlen darabban tudja nyomtatni.

cam2.jpg

A jövőben modern művészeti múzeumok, különleges tech események helyszínei hasonlíthatnak Cam nyomatához. Az anyagszükséglet minimális, a szerkezet integritása lenyűgöző.

cam3.jpg

A Barlett Építésziskola el is határozta, hogy támogatja a művészt munkamódszere nagyobb volumenű projektekben történő alkalmazására.

cam.jpg

Jelenleg valósidejű képfeldolgozó algoritmusát optimalizálja, amely a mai trendeknek megfelelően az úgynevezett mélytanuláson (deep learning) alapul.

Címkék: építészet algoritmus CAD

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr858022954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JohnJordano 2015.10.27. 15:42:41

Ez mind szép és jó, de nagyon NVDIA márketingszagú az egész. Hogy egy picit lássuk a matematikát is mögötte. A GPU elhasal a fraktálgrafika területén pontosságot illetően - a lineáris és szférikus fraktáltranszformációkon kivül (amiből áll ez az alakzat ha jól látom) nem igazán használható sikerrel fraktál interpolációra. Főleg nem az NVDIA, amelynél az FP32/FP64 (dupla lebegőpont arány) 1/24, rosszabb esetben 1/32. Sima lebegőponttal meg teljesen egyszerű matematikai műveletek végezhetők el - Collatz probléma, seti@home stb
Ha vesszük az APO/Chaotica/JWILDFIRE fraktálgenerátorokat, simán proci rendert hagyok, és jobban néz ki a HDR Q=1000 környékén, mint a Fractorium CUDA rendere Q=100000 iterációnál. Egyszerűen a single floating point behal a csúcsfényeknél és árnyékoknál.
Ja és még valami. A JWILDFIRE 3D MESH generátorával is szoktam hasonlókat csinálni, de erről sztem. egy bizonyos Andreas Maschke nevű uriember többet tudna mesélni.
süti beállítások módosítása