A partwork („gyűjtős”, „dossziés”) kiadói koncepció lényege, hogy meghatározott ideig napi, heti, hónapos rendszerességgel megjelenő, általában egy adott témakörre (autó-, hajómodellre stb.) vonatkozó periodikákból áll össze. Minden egyes megvásárolt számmal kapunk egy darabot a kampány végére összeálló modellből.
A brit Eaglemoss Collections kiadó tavaly ősszel gondolt egy merészet, és beindította a 90 hetes „Építsen saját 3D nyomtatót” kampányt. Abból indultak ki, hogy ideje az Egyesült Királyságban és Írországban mindenki számára elérhetővé tenni a technológiát. Mivel az összes számhoz jár egy alkatrész, a 3D nyomtatás különféle aspektusait gyakorlati szempontból bemutató magazin vásárlói hétről hétre rakhatják össze saját printerüket. A számok 6,99 fontba kerülnek, és lesz két drágább, prémiumkategóriás kiadvány is, azaz végül 700 font körüli összegbe kerül a nyomtató. Nem olcsó, ugyanebben a kategóriában 18 hónap várakozás nélkül is lehet ennyiért, sőt kevesebbért venni egyet.
Maga a gép, a Vector 3 jó minőségű kezdőszintű plug-and-play FDM printer: tömege 8 kiló, mérete 400x295x356 milliméter, nyomtatási területe 140x140x135 milliméter, nyomtatási sebessége 10-100 cm3/h, PLA és ABS nyomtatószálakkal működik. Tervezője, Sebastian Conran széles felhasználói rétegekre gondol, az a célja, hogy a 3D nyomtatók otthoni készülékek, és ne geekek csecsebecséi legyenek. A designnál is ezt a koncepciót érvényesítette: a Vector 3 szürke és fehér színeivel, kialakításával játékok helyett háztartási berendezésekre emlékeztet.
Kiadó és tervező egyaránt azt szeretné, ha a nyomtatót az oktatásban, minden osztályteremben használnák. Szerintük a partwork-típusú projektek – a hétről hétre érkező újabb alkatrészek és információk – jó lehetőséget nyújtanak technológiák lépésről lépésre történő, fokozatos megismerésére, és mire összeáll a printer, szinte már mindent tudni fognak róla. Az Eaglemoss egyébként oktatási csomagokon is dolgozik, valamint három kategóriában (játék, magunkon viselhető kiegészítők, „hasznos” dolgok) meghirdette a „3D Design Challenge 2015”-öt.
Úgy tűnik, a partwork-sorozat ezúttal nem elsősorban eladási statisztikák növeléséről, hanem inkább a 3D nyomtatótechnológia népszerűsítéséről szól. De a 90 hét várakozás ezzel együtt nagyon sok.